Puulämmitteinen Q-Tee Rais on testivoittaja

Pikkuinen, uusi puulämmitteinen Q-Tee – takka on Tanskan kuluttajalehden ”T ænk”in suuri voittaja, ainakin mitä hiukkaspäästöihin ja tehokkuuteen tulee. Lehti nimittäin testasi Skandinavian markkinoiden 445 puulämmitteistä takkaa; Q-Tee selvisi voittajaksi niukalla hiukkaspäästöllään, eli vain 0,8 per kg. Rais-takkoja maahantuo Oy Roltrade Ab.

Takkavalmistajien suurimpia haasteita on saada hyvä ja tehokas palaminen mahdollisimman pienillä päästöillä, eli päästä korkeaan hyötysuhteeseen. Q-Tee on pieni takka, joka palaa puhtaasti ja tehokkaasti myös pienellä puumäärällä. Takan teho on jopa 4,1 kW. ”Esim. uusissa matalaenergia-taloissa takan tehokkuus ja palamispuhtaus merkitsevät paljon. Tämä takka on lunastanut kaikki odotuksemme”, takkavalmistaja Raisilta kerrotaan. Pikkuinen takka on niin kevyt, että jalustalla sen korkeutta on helppo säätää halutulle korkeudelle, sisustuksen mukaan.

Samassa testissä myös Raisin uudet Rina ja Viva – takat saivat myönteistä huomiota. Takat tulivat markkinoille tänä keväänä. Nämä kolme uutta takka-sisarusta, Viva, Rina ja Q-TEE ovat mitoiltaan sopusuhtaisia, pieniä ja keveitä, ja hinnat sopivat pienempäänkin budjettiin. Rais-takat sopivat niin yksityiskoteihin kuin julkisiin tiloihinkin. Vivan, Rinan ja Q-TEE’n ovh hinnat ovat 1.871 – 3.412 euroa.

Käyttäjäystävällinen ja ekologinen

Rais-takat on suunniteltu päivittäiseen käyttöön. Takan oven kädensija on aina ”kylmä”; suuren tulipesän ja perusteellisesti testatun palamistekniikan ansiosta Rais®-takkatuli on ekologinen vaihtoehto lämmittämiseen.

Tiedustelut roltrade@roltrade.com