(Korjaus tiedotteeseen) Angry Birds täyttää 5 vuotta!

Possujen ja lintujen juhlaottelu Barona Areenalla

Korjattu ensimmäistä kappaletta.

Helsinki, Suomi — 2014-12-08 — Viisi vuotta sitten 11. joulukuuta 2009 ponnahti julkisuuteen yksi maailman tunnetuimmista ja rakastetuista lintuparvista - Angry Birds! Rovio juhlii viidettä BirdDay-juhlapäivää järjestämällä yli kahdelle tuhannelle ennakkoon kutsutulle lapselle suunnatun, erilaisia hauskoja aktiviteetteja sisältävän tapahtuman, sekä isännöimällä Blues - Ässät Liiga-ottelua Espoon Barona Areenalla.

“Tuomalla osan Angry Birds -tarinaa jääkiekkoareenalle, paikkaan, jossa tiimityö ja hauskanpito kohtaavat, Rovio haluaa innostaa ja motivoida lapsia ja nuoria liikkumaan”, sanoi Mikael Hed, Rovion toimitusjohtaja. “Paljon on mahtunut viiteen vuoteen. Nyt linnut seikkailevat pelien lisäksi niin kirjoissa, animaatioissa, leluina ja jopa oppimisen parissa. Vuosittain linnut ovat juhlistaneet merkkipäiväänsä BirdDay-hengessä ilahduttaen tuhansia lapsia ja perheitä erilaisin elämyksin ja lahjoituksin.”

Espoo Blues haluaa yhdessä Rovion kanssa tarjota espoolaisille lapsille ja nuorille unohtumattoman elämyksen ja olla mukana kehittämässä lasten ja nuorten hyvinvointia sekä kannustaa ja tukea heitä liikkumaan.

“Olemme erittäin ylpeitä että saamme olla mukana tässä tapahtumassa, sillä yhteisöllisyys on espoolaisen jääkiekkokulttuurin ytimessä. Seuralla on kasvattajavastuu niin junioritoiminnassa kuin Liigassakin, ja haluamme korostaa urheilun kautta omaksuttuja taitoja, jotka heijastuvat jääkiekkokaukalon lisäksi myös jokapäiväiseen arkeen. Haluamme olla jatkossa yhä enemmän mukana tukemassa lasten ja nuorten hyvinvointia eri toimijoiden kanssa”, kommentoi Espoo Bluesin hallituksen puheenjohtaja Mika Rautio.

Joulukuun 11. päivä BirdDay valtaa Barona Areenan! Ilta huipentuu teemoitettuun Blues-Ässät-otteluun, jossa Bluesin joukkue pelaa teeman mukaisilla pelipaidoilla. Rovio tukee suomalaista nuorisotyötä ja lasten ja nuorten hyvinvointia junioritoiminnan kautta. Ottelua varten Bluesin pelaajille teetetyt pelipaidat huutokaupataan ja paidoista saatu tuotto ohjataan lyhentämättömänä espoolaisen jääkiekon junioritoiminnan tukemiseen. Blues-Ässät-ottelun lisäksi hallissa on luvassa paljon yllätyksellistä oheisohjelmaa koko perheelle.

BirdDayn kunniaksi Rovio julkaisee Angry Birds -peliin laajennuksen, jonka kaikki 30 kenttää ovat fanien suunnittelemia!

Blues-Ässät Barona Areenalla torstaina 11.12. klo 18:30

Ainutlaatuiseen ottelutapahtumaan on jäljellä lippuja rajoitetusti Lippupalvelun myyntikanavissa.

Rovio viestintä
e: media@rovio.com | p: 358 400 214526

Rovio Entertainment  Oy on toimintatapoja mullistava viihde- ja mediayhtiö maailmalla menestyneen Angry Birds™ -brändin takana. Vuonna 2009 Rovio julkaisi Angry Birds -pelin josta  tuli pian maailmanlaajuinen ilmiö. Angry Birds -brändi nauttii kasvavasta suosiosta kaikkialla maailmassa, ja ilmiö laajenee yhä uusille liiketoiminta-alueille. Rovio toimii animaatioiden, oheistuotteiden, julkaisu- ja kustannustoiminnan, sekä erilaisten palvelujen saralla. Rovion Angry Birds animaatioelokuva saa ensi-iltansa heinäkuussa 2016.  www.rovio.com