Ruukilta ropinat taltuttava kattouutuus

7.3.2016

Ruukki tuo Suomen markkinoille Suomessa valmistettavan uuden katteen, joka luo entistä hiljaisempaa asuinympäristöä. Ruukki Classic Silence vaimentaa tuulen huminan ja sateen ropinan. Sen alapintaan on lisätty ääntä vaimentava pinta. Silence-pinta ehkäisee myös kosteuden tiivistymistä katteen alapintaan. Ruukki Classic Silence katteeseen kuuluu myös valmiit niin sanotut myrskytiivisteet, jotka ehkäisevät tuulen kulkeutumisen sivusuunnassa katteen alle.

Ääntä vaimentavan ominaisuuden lisäksi Silence-pinta nopeuttaa katon asennusta, sillä erillisiä ääntä vaimentavia nauhoja ei tarvita.

Myös perinteistä Ruukki Classic –katetta on uudistettu. Siihen on tuotu mukaan ominaisuutena sulkimet, joilla saumat suljetaan räystäällä asennuksen yhteydessä ja näin katolle saadaan viimeistellympi ulkonäkö.

Ruukki Classic Silence ja Ruukki Classic kuuluvat molemmat Ruukki 50 plus – laatuluokkaan, niillä on 50 vuoden tekninen ja 20 vuoden esteettinen takuu.

Ruukin uudet katteet tulevat myyntiin maaliskuun 2016 aikana ja toimitukset alkavat kesäkuussa.

Lisätietoja antaa: Jouni Metsämäki, puh. 040 544 6775 , jouni.metsamaki@ruukki.com

Ruukki Construction palvelee rakennusalan asiakkaita. Toimitamme asiakkaittemme liiketoimintaa edistäviä tuotteita ja palveluja aina suunnittelusta asennukseen. Yritysasiakkaisiimme kuuluvat muun muassa rakennuttajat ja rakennusyritykset. Henkilöasiakkaita palvelemme katon rakentamisessa, katteiden ja tarvikkeiden valmistuksesta asennuspalveluun. Vesikatoissa tuotemerkkeinämme ovat Ruukki ja Plannja. Vähittäiskauppojen lisäksi palvelemme katonrakentajia Ruukki Express- ja Plannja-myymälöissä , yhdeksässä maassa. Ruukki Construction työllistää noin 3 000 työntekijää ja tuotantoa meillä on 15 tehtaassa. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2015 oli 5,374 mrd SEK  (~ 574 m €). Ruukki Construction on SSAB:n divisioona. SSAB on pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, jolla on toimintaa yli 50 maassa. Yhtiö on noteerattu NASDAQ OMX Tukholmassa ja Helsingissä. www.ruukki.fi