Ruukki juhlistaa 100-vuotiasta Suomea lahjoittamalla sotaveteraanille katon

12.9.2017

Ruukki juhlii 100-vuotiasta Suomea ja lahjoittaa uuden katon ilmajokiselle sotaveteraani Aatto Saranpäälle. Myös katon asennus kuuluu Ruukin lahjoitukseen.

Lahjoituksella Ruukki osoittaa kiitollisuutta itsenäisyytemme säilyttäjille, sodissa palvelleille sotaveteraaneille, joiden edustajaksi Aatto Saranpää valikoitui usean ehdokkaan joukosta. Kohteen valinnassa Ruukkia auttoi Vanhustyön keskusliitto.

Aatto Saranpään koti on vuonna 1966 puuelementeistä rakennettu omakotitalo, jonka Saranpää on itse rakentanut kirvesmiehen avustuksella. Nyt asennettava uusi katto korvaa alkuperäisen teräskaton. Talon jatkeeksi myöhemmin rakennetun autokatoksen katto korvataan myös Ruukin teräskatteella.

Vuonna 1925 syntynyt Aatto Saranpää asuu edelleen omassa talossaan vaimonsa kanssa. Saranpää palveli 18-vuotiaana jatkosodassa Itä-Karjalassa ilmatorjuntarykmentissä.

Ruukin lahjoittama katto on Ruukki Classic Silence, joka vaimentaa sateen ropinat ja tuulen kuminat. Katteella on 50 vuoden takuu. Ruukki Classic Silence valmistetaan Ruukin Vimpelin tehtaalla.

Seuraamme Aatto Saranpään kattoremonttia Ruukin www-sivulla sekä facebookissa.

Lisätietoja antaa: Janne Hautala, myyntijohtaja, Ruukki Construction, puh. 050 314 3118, janne.hautala@ruukki.com

Inkeri ja Aatto Saranpää ( kuva: Elina Koivisto)

Ruukki Construction palvelee rakennusalan asiakkaita. Toimitamme asiakkaittemme liiketoimintaa edistäviä tuotteita ja palveluja aina suunnittelusta asennukseen. Yritysasiakkaisiimme kuuluvat muun muassa rakennuttajat ja rakennusyritykset. Henkilöasiakkaita palvelemme katon rakentamisessa, katteiden ja tarvikkeiden valmistuksesta asennuspalveluun. Vesikatoissa tuotemerkkeinämme ovat Ruukki ja Plannja. Vähittäiskauppojen lisäksi palvelemme katonrakentajia Ruukki Express-myymälöissä , yhdeksässä maassa. Ruukki Construction työllistää noin 2 500 työntekijää ja tuotantoa meillä on 15 tehtaassa. Vertailukelpoinen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,305 mrd SEK . Ruukki Construction on SSAB:n tytäryhtiö. SSAB on pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, jolla on toimintaa yli 50 maassa. Yhtiö on noteerattu NASDAQ OMX Tukholmassa ja Helsingissä. www.ruukki.fi