PizzaBuffa auttaa lapsia näkymään liikenteessä

S-ryhmän PizzaBuffa -ravintolaketju kantaa tänäkin syksynä kortensa kekoon lasten liikenneturvallisuuden puolesta. Heijastimen ohella lapsiasiakkaat saavat Nähdään! -kirjasen, jossa kerrotaan hauskasti ja helppotajuisesti, miten lapset voivat parantaa omaa turvallisuuttaan liikenteessä.

Koululaisten syyslomaviikoilla PizzaBuffa -ravintoloissa ympäri maan on 1.10. alkaen jaossa 16 000 heijastinta, jotka on valmistettu Suomessa ja varustettu Työterveyslaitoksen CE-hyväksynnällä. Heijastinkampanja tehdään jo toista kertaa, ensimmäinen toteutettiin vuosi sitten.

”Kampanja sai erittäin hyvän vastaanoton”, kertoo ketjupäällikkö Janne Kulovuori. ”Palautteen perusteella lasten vanhemmatkin arvostavat lahjaa, jolle on hyödyllistä käyttöä.”

Heijastin parantaa ratkaisevasti lapsen mahdollisuutta tulla nähdyksi pimeässä. Selvitysten mukaan lähivaloilla ajava autoilija voi havaita jalankulkijan heijastimen jo 350 metrin päästä. Ilman heijastinta havainnointietäisyys kutistuu 50 metriin.

Tämänvuotisen turvallisuuskampanjan uusi elementti on Nähdään! -kirjanen, joka opastaa lasta toimimaan turvallisesti liikenteessä, olipa hän liikkeellä jalan tai pyörällä. Nähdyksi tulemisen ohella tähdennetään näkemisen ja oikeisiin asioihin keskittymisen merkitystä. Kuvitetun kirjasen teksteissä on pyritty lapsiystävälliseen ilmaisuun, ja mukana on runsaasti piirros- ja kuvitustehtäviä.

Lapsi voi tutustua kirjaseen omatoimisesti tai yhdessä vanhemman kanssa. Erityisen toivottavaa lasten itsensäkin mielestä on, että aikuiset näyttävät liikenteessä hyvää esimerkkiä toisten huomioon ottamisessa ja mm. puhelimen käytössä. Liikenneturvan aiemmin tänä vuonna alakoululaisille tekemässä kyselytutkimuksessa nousi esiin kolme isoa toivetta aikuisille: keskittykään ajamiseen, ajakaa hiljempaa ja huomioikaa suojatiet. PizzaBuffa yhtyy näihin lasten vetoomuksiin!

Janne Kulovuoren mukaan Nähdään! -kampanja on osa ravintolaketjun vastuullisuustyötä.

”Haluamme auttaa lapsia liikkumaan turvallisemmin. Lapsiperheet ovat meille iso kohderyhmä, joten lapsille suunnattu kampanja on meille luonteva tapa tehdä vastuullisuustekoja.”

Heijastimia ja kirjasia jaetaan kaikissa PizzaBuffa -ravintoloissa 1.10.2017 alkaen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: Janne Kulovuori, ketjupäällikkö, PizzaBuffa, p. 010 768 2857, sähköposti janne.kulovuori@sok.fi

S-ryhmän PizzaBuffa-ketjuun kuuluu 23 ravintolaa eri puolilla Suomea. Tarkat sijaintitiedot löytyvät Raflaamo-verkkopalvelusta (www.raflaamo.fi). Kampanja näkyy ravintoloissa, verkkopalvelussa ja S-ryhmän sosiaalisen median kanavissa lokakuussa 2017.

S-ryhmän PizzaBuffa -ravintolaketju kantaa tänäkin syksynä kortensa kekoon lasten liikenneturvallisuuden puolesta. Ravintoloissa jaetaan lapsille lokakuussa heijastimia sekä Nähdään! -liikenneturvallisuuskirjasia. Heijastimia on jaossa yhteensä 16 000 kappaletta.