Uusi ranskalainen bistro Frans & Amélie avautuu Kluuvikadulle Helsinkiin

Fransmanni-ravintolat muuntuvat yksilöllisiksi Frans & les Femmes -bistroiksi. Paikallisuus ja persoonallisuus saavat nyt näkyä ja maistua niin ruoassa, nimessä kuin palvelussakin. Ranskalainen, elämäniloa pulppuava bistro Frans & Amélie avautuu Helsingin Kluuvikadulla 4.3. klo 18. Paikan rento bistromenu ja mutkaton ravintolatila houkuttelevat sekä lounaalle, viinilasilliselle että pitkälle illalliselle.

Ranskalaisten klassikkojen rinnalla Frans & Améliessa nautitaan eri kausien sesonkiruoasta. Juustot, simpukat, vastapaistettu leipä sekä tuoreet kasvikset näyttelevät ruokalistalla tärkeää osaa. Jälkiruokatarjonta hemmottelee herkkusuita; suklaisissa jälkiruoka-annoksissa käytetään laadukasta Valrhona-suklaata ja reseptejä, jotka on luotu yhdessä suklaatalon ranskalaisten mestarien kanssa.

Frans & Amélien talon annoksena tarjoillaan paistettua kuhaa sahrami-sinisimpukkakastikkeella. Rento uutuus on French Burger, jossa briossin väliin kätketään kotimaisen rotukarjan lihasta valmistettu pihvi sekä ranskalaista juustoa.

Bistron ykköstuotteeksi nostetaan lounas, jonka salaattipöytään on tuotu nizzalaisten toripöytien runsautta. “Toivomme Helsingin keskustassa liikkuvien kaupunkilaisten löytävän jatkossa yhä useammin tiensä ravintolaamme ja erityisesti lounaalle. Nizzan torilta vieras poimii lautaselleen erilaisia salaatteja, tuoreita ja marinoituja vihanneksia, sekä juustoja. 12 euron lounaan hintaan kuuluu lisäksi lämmin ruoka, valikoima vastapaistettuja leipiä ja kahvi tai -tee”, kertoo Frans & Amélien ravintolapäällikkö Mia Leinonen.

“Asiakkaiden halu mutkattomaan syömiseen on yhä kasvussa. Uskomme, että niin hotellivieraat kuin kaupunkilaisetkin ihastuvat uudistuneeseen, valoisaan ravintolaamme”, Leinonen sanoo. ”Ja laadusta ei tingitä, vaan intohimon palveluun, ruokaan ja ihmisiin on näyttävä, tunnuttava ja maistuttava.”

Tänään perjantaina Kluuvikadulla avautuva Frans & Amélie on avoinna ma-to klo 11-23, pe klo 11-24, la klo 12-24 ja su klo 13-19.

Kaikki 13 Fransmanni-ravintolaa uudistuvat vuoden 2017 loppuun mennessä. Turussa avattiin 26.2. Frans & Emilie ja huhtikuussa avautuvat Frans & Sophie Kuopioon sekä Frans & Marie Tampereelle. Toukokuussa avautuu Rovaniemen bistro Frans & Chérie.

Lisätietoja:

Mia Leinonen, ravintolapäällikkö, Frans & Amélie, Original Sokos Hotel Helsinki, puh. 050 575 3767, mia.leinonen@sok.fi

Kuvapyynnöt ja testiruokailutiedustelut: Tanja Holmberg, Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 327 8923, tanja@pieni-ideapuoti.fi

Frans & les Femmes

Kaikista Sokos Hotellien 13 Fransmanni-ravintolasta kuoriutuu vuoden 2017 loppuun mennessä rennon ranskalainen bistro. Kullakin ravintolalla tulee olemaan oma nimi ja persoonallisuus, joka antaa ravintoloille vapautta toteuttaa omaa ranskalaista ravintolaa ja tuo tilaa henkilökunnan luovuudelle. Jokaisessa bistrossa suositaan myös paikallisia makuja ja tuottajia.

www.fransbistrot.fi

Laadusta ei tingitä, vaan intohimon palveluun, ruokaan ja ihmisiin on näyttävä, tunnuttava ja maistuttava.
Mia Leinonen