Heikki Ahopelto aloittaa Saarioisilla kehityspäällikkönä

Heikki Ahopelto aloitti 1.6. kehityspäällikkönä Saarioisten Foodservice-liiketoimintayksikössä. Ahopelto tulee vastaamaan tuotteiden reseptikehityksestä sekä asiakaskoulutusten suunnittelusta ja toteutuksesta.

Keittiömestari Heikki Ahopelto tunnetaan menestyksekkään kokkiuransa lisäksi erityisesti lähiruuan lähettiläänä. Suuren yleisön tietoisuuteen Ahopelto on noussut Armas-katukeittiökonseptin perustajana ja Heikin lähiruokaa -ohjelmalla. Ahopelto on suorittanut keittiömestarikoulutuksen lisäksi hotelli- ja ravintolaesimiestutkinnon.

Kehityspäällikkönä Ahopelto toimii Saarioisten laajan tuotteiston asiantuntijana. Ahopellon tehtävänä on seurata ruokatrendejä ja soveltaa niitä uusiin resepteihin ja asiakaskoulutuksiin.

”On hienoa saada Heikki Saarioisten tiimiin kehittämään toimivia ja herkullisia ruokaratkaisuja syömisen eri tilanteisiin. Heikki on alansa edelläkävijä, jonka intohimo ruuanvalmistukseen on erinomaisesti linjassa Saarioisten arvojen kanssa”, sanoo Laura Hiltunen, Saarioisten asiakasmarkkinointipäällikkö.

Ahopellon toimenkuvaan kuuluu lisäksi asiakkaiden liiketoiminnan kehittäminen toimimalla myynnin tukena. Saarioinen Foodservice palvelee HoReCa-alalta esimerkiksi koulujen, ravintoloiden ja liikenneasemien keittiöitä toimittamalla niihin ammattikeittiöille suunnattuja tuotteita, kuten pitkään haudutettuja lihoja, liha- ja kasviskomponentteja, salaattikastikkeita ja hilloja.

”Kehityspäällikön tehtävä on tehostaa asiakkaiden toimintaa. Heikki seuraa nopeasti muuttuvia kuluttaja- ja asiakastarpeita ja tuo Saarioiselle omia näkemyksiään siitä, miten näihin tarpeisiin vastataan”, kertoo Laura Hiltunen.

Heikki Ahopelto toteaa: ”Olen tehnyt jo pitkään Saarioisten kanssa yhteistyötä erityisesti kehityspäällikkö Jouni Kannisen kanssa, jonka kollegaksi nyt ilokseni siirryin. Arvostan Saarioista erittäin paljon yrityksenä. Koen, että kehityspäällikön toimenkuva on minulle hieno mahdollisuus ammatillisesti, jossa saan kädenjälkeni näkymään ja pääsen käyttämään vahvuuksiani.”

Heikki Ahopelto, kehityspäällikkö, Foodservice puh. 050 5297 995, e-mail: heikki.ahopelto@saarioinen.fi

Laura Hiltunen, asiakasmarkkinointipäällikkö, Foodservice puh. 0500 501 930

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa ruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan.

Saarioisten liikevaihto vuonna 2014 oli 282,3 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 1340 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella ja Huittisissa sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa.