Saarioinen satsaa kasvisruokaan: laatikkoperheeseen kaksi vegeuutuutta

Helmikuun alussa kauppoihin saapuvat Saarioisten kasvisuutuudet Thai-currykaali ja Italian tomaatti-spagetti, jotka sopivat myös vegaaneille.

– Tutkimustemme mukaan suomalaisista lähes kolmannes syö kasvisaterioita jo viikoittain, ja joka toinen uskoo kasvisruokatrendin laajenevan tulevaisuudessa entisestään. Myös fleksaaminen eli osa-aikainen kasvissyönti lisääntyy, ja moni lihansyöjäkin on innostunut kasvissyönnistä esimerkiksi kasvisruokapäivien muodossa, Saarioisten innovaatiojohtaja Mirja Lonka toteaa.

Saarioinen tuo jatkuvasti tarjolle uusia kasvisruokia. Helmikuun alussa valikoima laajenee taas kahdella vegeuutuudella.

– Uutuuksista Italian tomaatti-spagetti sisältää täysjyväspagettia, joka tarjoillaan täyteläisen, yrttejä sisältävän tomaattikastikkeen kera. Proteiinia ateriaan tuo soijarouhe, ja miedosti maustettuna ruoka on varmasti myös lasten makuun. Tuotteella on Sydänmerkki, mikä kertoo sen olevan tuoteryhmässään rasvan ja suolan kannalta parempi valinta, Lonka kertoo.

Thai-currykaali puolestaan sisältää keräkaalia, riisiä sekä härkä- ja soijapapuja thaimaustetussa kookosmaidossa.

Jatkossa Saarioisten vegaanituotteet tunnistaa pakkauksiin liitetystä sopii vegaaneille -merkistä. Lisäksi vegelaatikkouutuudet erottaa muusta laatikkotarjonnasta niiden raikkaan vihreä vuoka.

Uudet kasvisruoat ovat samalla tuorein lisä Saarioisten rakastettujen laatikoiden tuoteperheeseen. Klassikkolaatikot, kuten Maksalaatikko ja Lihamakaronilaatikko, ovat olleet suomalaisten lempiruokia jo 60 vuoden ajan.

Tutkimuslähteet:

• Saarioisten Imagotutkimus 2016, n=1001
  • Saarioisten Cint-paneeli 2016, n= 1141

Mirja Lonka, innovaatiojohtaja Saarioinen Oy, puh. 050 582 4125, mirja.lonka@saarioinen.fi

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla (2015). Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi