Saarioisten tuoteuutuudet

Valmisruoka, markkinoille 20.4.2016

MAYO KEBAB PIZZA 250 G
Maukkaalla kebablihalla, sipulilla ja chilipaprikalla täytetty pizza, jonka lisämausteena täyteläinen valkosipulimajoneesi annospussissa.

MAYO TEX MEX PIZZA 250 G
Texmex-mausteisella jauhelihalla, chorizolla, maissilastuilla, maissilla ja paprikalla täytetty pizza, jonka lisämausteena täyteläinen valkosipulimajoneesi annospussissa.

Terveellisten Balanssi-tuotteiden sarja laajenee nyt trendikkäisiin keittoihin.

BALANSSI VÄRIKÄS KANA-KASVISKEITTO 360 G
Mureaa broilerinfi leetä ja itämaisia kasviksia, mm. paprikaa, soijapavun versoja, bambua ja mustasientä kypsennettyinä chilisessä liemessä, jota täydentävät vehnänuudelit ja meloninsiemenet.

BALANSSI TOMAATTI-LINSSIKEITTO 360 G
Tomaateista, sipuleista ja punaisista linsseistä valmistettu, oreganolla ja valkosipulilla maustettu ruokaisa sosemainen keitto. Makuun täyteläisyyttä tuovat laktoositon tuorejuusto ja laktoositon kerma.

KEBAKKOHODARI 80 G
Jauhelihakebakko rouheisen sämpylän välissä. Tuunaamalla saat tästä maukkaan välipalan lapsille.

RANSKALAINEN PERUNASALAATTI 300 G
Krouvista perunakuutiosta, kurkusta ja raikkaasta vinegrettikastikkeesta valmistettu salaatti. Makua antavat ruohosipuli ja rosmariini.

COUSCOUSSALAATTI 200 G
Täyteläinen salaatti couscousista, kasviksista ja linsseistä. Makua antavat yrtit ja raikas sitruunavinegrettikastike. Sopii mainiosti myös lämpimiin ruokiin.

MAKSALAATIKKO LAKTOOSITON RUSINOILLA 400 G
Yleisön pyynnöstä nyt markkinoille perinteinen riisipuuroon ilman maitoa valmistettu maksalaatikko rusinoilla.

OHUKAISET MANSIKKAHILLOLLA 200 G
Valurautapannulla paistettuja herkullisia pieniä ohukaisia, joissa häivähdys vaniljanmakua. Mukana Saarioisten mansikkahilloa pussissa.

PINAATTIOHUKAISET PUOLUKKAHILLOLLA 200 G
Tuoreesta pakastepinaatista valmistettu ohukaistaikina, josta valurautapannulla paistetaan pieniä herkullisia ohukaisia. Mukana Saarioisten tuttua perinteistä puolukkahilloa pussissa.

HERKKU RÄISKÄLEET 200 G
Valurautapannulla kermaisesta taikinasta paistettuja ohuita pitsimäisiä räiskäleitä.

Liha, markkinoille 20.4.2016

SIKA-NAUTA JAUHELIHA 23 % 400 G
Jauhettua sian- ja naudanlihaa, jossa sikaa 60 % ja nautaa 40 %. Rasvapitoisuus enintään 23 %.

Lihavalmiste, markkinoille 20.4.2016

GRILLIWURST JUUSTO 4 KPL 280 G
Suomalaiseen makuun tehty, sianlihasta valmistettu juustoinen raakamakkara luonnonsuolessa.

CHORIZO 150 G
Kylmäsavustettu espanjalaistyyppinen chorizo, karkearakenteinen kestomakkara. Pikkuviipaleita, jotka sopivat vaikka naposteluun.

Säilyvät tuotteet, markkinoille 1.6.2016

VADELMA-RAPARPERIHILLO 500 G
Vadelmista ja raparperista valmistettu raikas hillo.

Kesän kausituotteet, markkinoilla 20.4.-30.8.2016

MAISSIKEBAKKO 200 G
Makeista maissinjyvistä valmistettu, voilla ja kevyesti chipotle-chilillä maustettu paahteinen tikullinen maissikebakko.

KASVISPYÖRYKÄT 300 G
Maukkaat pyörykät, joissa mm. porkkanaa, palsternakkaa ja seesaminsiemeniä. Mukana myös herkullinen remoulade-kastike.

PAAHDETUT GRILLIJUUREKSET 450 G
Paahdettuja, voilla maustettuja, tuoreita, makeahkoja juureksia ja kurpitsansiemeniä.

PAAHDETUT PERUNAT SEASALT & PEPPER 450 G
Tuoreesta palaperunasta valmistettu, suolalla ja mustapippurilla maustettu perunalisäke.

CHORIZONAKKI 320 G
Perinteistä nakkia vahvemmin maustettu keinosuolinakki.

GRILLIMAKKARA 4 KPL 400 G
Maukas perinteinen grillimakkara, joka soveltuu erityisen hyvin grillattavaksi.

PORSAAN LEHTIPIHVI ULKOFILEESTÄ 6 KPL 720 G
Ohueksi nuijittuja porsaan lehtipihvejä. Pihvin paino 120 g.

JUUSTOGRILLITASSU 4 KPL 300 G
Kaikkien tuntema klassikko ja lasten suosikki, maustettu kypsentämätön jauheliha-juustopihvi.

PEKONIGRILLITASSU 4 KPL 300 G
Jauhetusta porsaan- ja naudanlihasta valmistettu savupekonilla maustettu kypsentämätön jauhelihapihvi.

RAPARPERI-VANILJAKIISSELI 200 G
Kerroskiisseli kermaisesta vaniljasta ja keväisestä raparperista.

Saarioinen Eväs

Markkinoille 20.4.2016

EVÄS KANA-PINAATTISALAATTI 250 G
Raikasta jäävuorisalaattia ja tuoretta salaattipinaattia, rapeita porkkanalastuja, uunipaahdettuja suomalaisia broilerin sisäfi leeviipaleita, yrttiöljymarinoitua uunikuivattua tomaattia, keitettyä kananmunaa ja täyteläistä Creamy Ranch -kastiketta, jotka luovat maalaishenkisen kanasalaatin.

EVÄS MEX-SALAATTI 250 G
Meksikolainen salaatti on valmistettu raikkaasta jäävuori- ja romainesalaatista, tacomaustetusta uunipaahdetusta suomalaisesta broilerin sisäfi leestä, tuoreesta ananaksesta, chilimaustetusta maissista ja tomaateista. Jalapenoviipaleet ja murennetut tacolastut kera Chili Ranch -kastikkeen kruunaavat nautinnon.

EVÄS TEXMEX-JAUHELIHAWRAP 240 G
Paahdettua suomalaista jauhelihaa, cheddarjuustoa, tacolastuja muruina, tuoretta salaattia, tomaattia, chiliä, valkosipulia ja tuorejuusto-majoneesitäytettä tomaattitortillaan käärittynä.

Viestintäpäällikkö Anu Lehtinen, Saarioinen Oy,
puh. (03) 244 7350, 050 529 8569
Sähköposti: anu.lehtinen@saarioinen.fi
Kuluttajaneuvonta puh. 08001-78052

Tuotetiedot tuotteista: https://www.saarioinen.fi/haku/#?facetsFilter=99&type=product

Tuotekuvat Saarioisten uutuuksista löytyvät osoitteesta http://lipas.artstudio.fi/saarioinen/Grid.fwx?archiveid=5009&search=(IPTC215%20contains%20(20160421~~99999999))

Kotimainen perheyritys Saarioinen on helpottanut suomalaisten arkea ja luonut merkittäviä makumuistoja jo 60 vuoden ajan. Tänä päivänä olemme yksi Suomen johtavista ruokataloista 259,6 miljoonan euron liikevaihdolla (2015).

Kangasalan Sahalahdella sijaitsevan Saarioisten kartanon ympärille on kasvanut moderni ruokatalo. Kangasalan lisäksi hyvää ruokaa valmistuu Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1325 saarioislaisen voimin. Yhdessä valmistamme puhtaista raaka-aineista suomalaisten lempiruokia – sekä klassikoita että tulevia uusia suosikkeja.