Saarioisten uusi ravitsemusasiantuntija haluaa palauttaa ilon syömiseen

Terveystieteiden maisteri, laillistettu ravitsemusterapeutti Mirva Lampinen aloitti 11.5. Saarioisella ravitsemusasiantuntijana. Jatkossa Lampinen osallistuu Saarioisten tuotekehitykseen ja ravitsemukseen liittyvän tiedon lisäämiseen niin kuluttajien kuin Saarioisten henkilöstön parissa. Omaksi tavoitteekseen hän nostaa rentouden ja ilon palauttamisen syömiseen.

Ravitsemusasiantuntijan tehtävä on auttaa Saarioista jatkuvasti kehittämään maukasta ja ravitsevaa ruokaa, josta saa koottua monipuolisen aterian vaikka viikon jokaiselle päivälle. Lampinen lähtee tehtävään innostuneena, sillä hänen mukaansa Saarioisella on laadukkaat tuotteet ja lähtökohdat kunnossa.

– Saarioinen valmistaa hyvää kotiruokaa, jossa on paljon hyviä ominaisuuksia. Tarkoituksenani on kertoa tästä kuluttajille ja samalla ehkä antaa myös ideoita siihen, miten he voisivat helposti koota erilaisista aineksista ravitsemuksellisesti täysipainoisen aterian, Lampinen kuvaa.

Aiemmassa työpaikassaan Lampinen on työskennellyt vuosia lihan parissa, ja nyt hän odottaa erityisen innolla pääsevänsä tekemään töitä monipuolisemman tuotevalikoiman kanssa.

Ruoka kiinnostaa suomalaisia tällä hetkellä enemmän kuin koskaan: ruoasta ja ruokavalioista sekä niihin liittyvistä trendeistä puhutaan paljon. Lampinen näkee, että tulevaisuudessa nousee vastareaktio tämän hetkiseen ruokatrendiin.

– Ruokaan liittyvä keskustelu on tänä päivänä hyvin yksilölähtöistä ja ilotonta. Paljon huomiota kiinnitetään pelkästään yksittäisiin ruoka-aineisiin. Omana tavoitteenani on tuoda rentous ja ilo takaisin syömiseen, hän summaa.

Katriina Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Saarioinen Oy, puh. 040 724 3570
Mirva Lampinen, ravitsemusasiantuntija, Saarioinen Oy, puh. 040 764 8230

Saarioinen on kotimainen perheyritys ja yksi Suomen johtavista ruokataloista. Saarioinen toimii hyvän arjen puolesta tarjoamalla maistuvaa ruokaa, lihaa, lihavalmisteita ja säilyviä tuotteita päivän eri ruokailuhetkiin. Saarioinen on markkinajohtaja useilla toimialueillaan.

Saarioisten liikevaihto vuonna 2014 oli 282,3 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 1340 henkilöä. Saarioisilla on tehtaita Kangasalla, Valkeakoskella ja Huittisissa sekä pääosin Baltian markkinoille tuotteita tekevä valmisruokatehdas Virossa.