Saarioisten vegevalikoima kasvaa – nyt myös makaronilaatikkoa vegaaneille

Makaronilaatikko on suomalaisten kestosuosikki, ja nyt siitä voivat nauttia myös vegaanista ruokavaliota noudattavat. Vegemakaronilaatikon lisäksi Saarioinen lanseeraa keväällä useita muita kasvisruokauutuuksia. Kuluttajat tunnistavat vegaaneille sopivat tuotteet Sopii vegaaneille -merkistä.

Saarioinen toi markkinoille ensimmäiset laatikot vuonna 1957, ja moni tuote, kuten makaronilaatikko, kuuluu suomalaisten kestosuosikkeihin edelleen. Huhtikuun lopussa kauppoihin tuleva Vegemakaronilaatikko on jatkoa tammikuussa lanseeratuille Thai-currykaali- ja Italian tomaattispagettivuoille.

-Yhä useammassa pöydässä tarjotaan kasvisruokia. Erilaiset laatikot ovat suomalaisten lempiruokia ja uskomme, että myös vegaaniset versiot maistuvat kuluttajille. Uusi Vegemakaronilaatikko on tehty soijarouheesta ja täysjyvämakaronista, ja makaronilaatikon perinteinen munamaito ja juusto on korvattu kaurakermalla, kookosmaidolla ja vegejuustolla, kertoo Saarioisten innovaatiojohtaja Mirja Lonka.

Vegehampurilainen tuhdimpaan nälkään

Saarioisten kasvisruokavalikoima täydentyy kesää kohden myös Isolla Vegehampurilaisella, jossa on muhkea rouhesämpylä, mausteinen falafelpihvi ja vegaaninen Lime-korianterimajoneesi. Lisäksi kauppoihin saapuvat Vegepyörykät Falafel, joissa myös on raikas Lime-korianterimajoneesi.

-Vege-valmisruoat ovat tyypillisesti olleet kevyempiä. Kuluttajien toiveesta kehitimme Saarioisilla nyt myös tuhdimpaa kasvisruokaa kaipaaville Vegehampurilaisen, joka toimii hyvin myös grillissä. Muita tämänkaltaisia tuotteita meillä on valikoimassa jo Vegepizzan ja Grahamkasvispiirakan muodossa, Lonka kertoo.

Saarioinen merkitsee jatkossa kaikki vegaanituotteensa Sopii vegaaneille -merkillä, joka helpottaa kuluttajaa löytämään vegetuotteet kauppojen hyllyiltä.

Mirja Lonka, innovaatiojohtaja Saarioinen Oy, puh. 050 582 4125, mirja.lonka@saarioinen.fi

Saarioinen on tehnyt suomalaisten lempiruoat jo 60 vuoden ajan. Saarioinen on suomalainen perheyritys ja johtava valmisruokatalo n. 260 miljoonan euron liikevaihdolla. Olemme kotoisin Kangasalan Sahalahdelta, Saarioisten Kartanosta. Lisäksi Saarioisten herkullista ruokaa tehdään Valkeakoskella ja Huittisissa sekä Viron Raplassa yhteensä noin 1 300 saarioislaisen voimin. Saarioinen vaalii perinteitä ja kehittää samalla jatkuvasti uutta yhdessä suomalaisten kanssa. Äitien tekemää ruokaa vuodesta 1957 - www.saarioinen.fi