Lehdistötiedote:10 ensimmäistä Sp-Koti-kiinteistönvälitysketjun kauppaa avattu

Säästöpankkien uusi kiinteistönvälitysketju Sp-Koti on avannut 10 ensimmäistä toimipistettään. Ensimmäinen Sp-Koti-kauppa aloitti Mäntsälässä 18.4.2011. Seuraavat yhdeksän ovat liittyneet joukkoon Mikkelissä, Heinolassa, Lappeenrannassa, Savonlinnassa, Orimattilassa, Imatralla, Kouvolassa, Lammilla ja Tuuloksessa.

Lisäksi Lahteen, Nurmijärvelle ja Tuusulaan avataan Sp-Koti-kauppa heinäkuussa. Sopimukset paikallisten yrittäjien kanssa on jo solmittu, ja useilla muilla paikkakunnilla neuvottelut ovat loppusuoralla.

Vuoden 2010 joulukuussa perustettu Sp-Koti-kiinteistönvälitysketju toimii franchising-periaatteella. Ketju valitsee kumppaneikseen itsenäisiä paikallisia yrittäjiä, jotka puolestaan saavat toiminnalleen paikallisen säästöpankin vahvan tuen ja käyttöönsä säästöpankkien liikemerkin.

Sp-Koti-keskusyhtiö vastaa ketjun kauppojen tuesta ja kehityksestä sekä Säästöpankkiryhmän kiinteistönvälityksen kehittämisestä. Keskusyhtiön toimitusjohtaja on pitkän linjan kiinteistönvälitysammattilainen, eMBA Pekka Ronkainen.

– Säästöpankit ovat aina olleet mukana kiinteistönvälityksessä. Viime vuosina ne ovat tuottaneet asuntomarkkinapalveluita asiakkailleen tekemällä yhteistyötä paikallisten yrittäjien kanssa. Nyt säästöpankkien kiinteistönvälitys kokoaa voimansa, kun yhdistämme paikalliset yrittäjät – uudet tai vanhat yhteistyökumppanit – osaksi valtakunnallista ketjua. Tällä tavoin asiakkaiden saamaa palvelua voidaan entisestään parantaa ja samalla tarjota kiinteistönvälitysyrityksille vahvempi markkinoinnillinen tuki, Ronkainen arvioi.

– Perinteisesti monet kiinteistönvälittäjät toimivat paikallisesti omalla nimellään. Liittyminen Sp-Koti-ketjuun tarjoaa heille kannattavan tavan verkostoitua ja laajentaa toimintaa. Ketjun ensimmäisten kauppojen toiminta on lähtenyt erinomaisesti liikkeelle, mikä vahvistaa uskoamme liiketoimintamallin menestykseen.

Ketjun tavoitteena on olla viidessä vuodessa Suomen neljän suurimman kiinteistönvälitysverkoston joukossa. Alkuvaiheen kasvu on ollut nopeinta Kaakkois-Suomessa.

– Kaakkois-Suomen verkostomme kattaa jo nyt lähes kaikki tärkeimmät keskukset. Toimeksiantokantamme alueella on vahva ja kaupankäynti vilkasta. Kun saamme Sp-Kotiin mukaan myös Kotkan, Haminan ja Porvoon seudut, voimme tarjota kaakkoissuomalaisille yhden alan kattavimmista välittäjäverkostoista.

Säästöpankkien maantieteellinen verkosto tarjoaa luonnollisen kasvualustan uudelle kiinteistönvälitysketjulle. Säästöpankeilla on maanlaajuisesti yli 200 omaa toimipaikkaa ympäri Suomen.

Sp-Koti-kauppojen yritysilme on selkeä ja rauhallinen, pääväreinä käytetään sinistä ja valkoista.

Liitteet:

Säästöpankit Suomessa

Sp-Kodin visuaalinen ilme

Lisätietoja: Sp-Koti Pekka Ronkainen, toimitusjohtaja puh. 050 3175 777, sähköposti: pekka.ronkainen@spkoti.fi

Viestintäpäällikkö Heli-Kirsti Airisniemi Säästöpankkiliitto Puh. 040 56 55 953 heli-kirsti.airisniemi@saastopankki.fi

Säästöpankkien omistama Sp-Koti on joulukuussa 2010 perustettu kiinteistönvälitysketju, jonka ensimmäiset toimistot avattiin huhtikuussa 2011. Ketju toimii franchising-periaatteella: Sp-Koti valitsee kumppaneikseen itsenäisiä paikallisia yrittäjiä (Sp-Koti-kauppiaita), jotka saavat paikallisen säästöpankin tuen ja voivat käyttää säästöpankkien liikemerkkiä. Valtakunnallinen Sp-Koti-keskusyhtiö hoitaa ketjun tuki- ja kehityspalvelut.