Salesforcen kevätjulkaisu on ensimmäinen tekoälyllä varustettu CRM-järjestelmä

- Uusi Einstein Vision tuo edistyneen kuvantunnistuksen Salesforcen alustalle

Tiedotusvälineille 8.3.2017

Asiakaskokemuksen hallintajärjestelmiä tarjoava Salesforce tuo Einstein-tekoälyn kaikkien asiakkaidensa käyttöön myyntiin, markkinointiin, asiakastukeen ja muihin toimintoihin. Osana Salesforce Spring ‘17 -kevätjulkaisua Einstein on nyt sekä asiakkaiden että sovelluskehittäjien hyödynnettävissä.

Samalla Salesforce julkisti Einstein Visionin eli joukon ohjelmistorajapintoja, joiden avulla eritasoiset sovelluskehittäjät voivat helposti tuoda kuvantunnistuksen osaksi CRM-järjestelmää ja siten rakentaa tekoälyllä varustettuja sovelluksia. Einstein Vision on Salesforcen tuotekehityksen tulos ja antaa uusia mahdollisuuksia kuvankäsittelyyn: sen avulla voi tehdä inventaariota ja tuotteiden kuntoarvioita sekä tunnistaa asiakkaiden mieltymyksiä. Kuka tahansa kehittäjä voi käyttää valmiita kuvanluokittelupohjia tai luoda itse täysin uusia sovelluksia.

Kevätjulkaisun myötä Einstein-tekoälyn ominaisuudet ovat nyt kaikkien asiakkaiden käytössä. Esimerkiksi Air France-KLM, Seagate ja US Bank käyttävät tekoälyä luodakseen uudenlaista vuorovaikutusta asiakkaisiinsa.

Einsteinin ominaisuuksia ovat:

• Sales Cloud Einstein: Myyjät voivat nostaa tuottavuuttaan älykkäällä taustatiedolla, joka kertoo esimerkiksi kilpailijoiden aktiviteeteista ja potentiaalisten asiakkaiden sitoutuneisuudesta. Älykkäiden ennusteiden ja suositusten avulla myyjät voivat suunnitella päivänsä paremmin. Tarjolla ovat myös viimeisimmät yritysuutiset ja -tulokset, ja sähköpostin ja kalenterin yhdistäminen Salesforce-alustaan säästää käsityöltä.
  • Marketing Cloud Einstein: Einsteinin algoritmit analysoivat satoja miljoonia yksittäisiä tietoja, jotta markkinoijat ymmärtävät paremmin ostopäätökseen johtavia erilaisia polkuja ja voivat siten optimoida kampanjoitaan. Markkinoijat voivat myös hyödyntää klusterointia, joka kokoaa samankaltaiset kuluttajat yhteen ja mahdollistaa uusien asiakassegmenttien tavoittamisen.
  • Analytics Cloud Einstein: Uusi ominaisuus automatisoi analyysien tekemisen. Se tutkii nopeasti miljoonia yhdistelmiä ja antaa vastauksia bisneskriittisiin kysymyksiin. Käyttäjä saa päätelmiä ja suosituksia sekä voi luoda graafeja, tilastoja ja esityksiä yhdellä napin painalluksella.

Einstein Vision tuo kuvantunnistuksen kaikkiin sovelluksiin. Sen keskeiset ominaisuudet ovat:

• Visuaalisen haun avulla kuluttajat voivat etsiä haluamiaan tuotteita hyödyntäen visuaalisia suodattimia. Ottamalla kuvan tuotteesta saa myös selville, mistä kaupasta sellaisen voi ostaa.
  • Brändintunnistus analysoi käyttäjien kuvia esimerkiksi sosiaalisessa mediassa ja antaa markkinoijille asiakasymmärrystä, jolla parantaa palvelun laatua ja kampanjoiden tavoittavuutta sekä tuottavuutta.
  • Tuotteentunnistus analysoi kuvia, jotta myyjät ja asiakastuen asiantuntijat pystyvät arvioimaan tuotteisiin liittyvää palautetta, hallitsemaan varastotilannetta ja arvioimaan tuotteiden myyntipotentiaalia.

Lisäksi Salesforce tuo 15 uutta startupia Incubator-ohjelmaansa. Eri toimialoja edustava kansainvälinen startup-joukko ottaa Einsteinin käyttöön ja vie tekoälyn tekeillä oleviin sovelluksiinsa. Salesforce Incubator on viiden kuukauden ohjelma, joka antaa Salesforcen teknologian ja työkalut startupien käyttöön. Ohjelmaan sisältyy myös mentoriverkosto, näkyvyyttä toimialan tapahtumissa sekä työtila Salesforcen San Franciscon kampuksella.

Lisätietoa osoitteesta: https://www.salesforce.com/company/news-press/press-releases/2017/03/170307.jsp

Antti Möller, Netprofile

Asiakaskokemuksen hallintajärjestelmiä tarjoava Salesforce kytkee yritykset ja heidän asiakkaansa yhteen aivan uudella tavalla. Salesforce on maailman johtava CRM-järjestelmien toimittaja. Lisätietoa Salesforcesta (NYSE: CRM) osoitteesta www.salesforce.com.

Any unreleased services or features referenced in this or other press releases or public statements are not currently available and may not be delivered on time or at all. Customers who purchase Salesforce applications should make their purchase decisions based upon features that are currently available. Salesforce has headquarters in San Francisco, with offices in Europe and Asia, and trades on the New York Stock Exchange under the ticker symbol “CRM.” For more information please visit http://www.salesforce.com, or call 1-800-NO-SOFTWARE.

© 2016 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, AppExchange, Salesforce Platform, and others are trademarks of salesforce.com, inc. Other brands featured herein may be trademarks of their respective owners.