SAMPO OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.2.2004 klo 8.30 SAMPO FUUSIOI SAMPO RAHOITUS OY:N SAMPO PANKKIIN JA SAMPO LUOTTO OYJ:N EMOYHTIÖÖN Sampo fuusioi Sampo Rahoitus Oy:n Sampo Pankkiin 30.9.2004 lähtien. Sampo Rahoitus on Sampo Pankin täysin omistama rahoitusyhtiöpalveluihin keskittynyt tytäryhtiö. Sampo Rahoituksen palvelut ja niihin liittyvät sopimukset säilyvät ennallaan. Sampo Rahoituksen henkilöstö siirtyy Sampo Pankin palvelukseen. Sampo Oyj:n täysin omistama tytäryhtiö Sampo Luotto Oyj fuusioidaan 30.9.2004 alkaen Sampo Oyj:öön. Sampo Luotto on luottolaitos, jonka tase muodostuu pääasiassa vienti- ja projektirahoituksen saatavista. Sampo Luotto ei ole myöntänyt aktiivisesti uusia luottoja. Fuusiot ovat osa Sammon sisäisiä rakennejärjestelyjä ja niillä ei ole asiakkaille mitään vaikutusta. SAMPO OYJ Hannu Vuola viestintäjohtaja puh. 010 516 0040 tai 050 424 0040 JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.sampo.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00040/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00040/wkr0003.xls