Sampo Prime -korko 3,25 prosenttiin

SAMPO PRIME -KORKO 3,25 PROSENTTIIN Sampo Pankin johtokunta on tänään päättänyt laskea Sampo Prime -korkoa 1.1.2003 lukien 0,25 prosenttiyksikköä 3,25 prosenttiin. Sampo Prime -koron alentaminen perustuu euroalueen heikkoon talouskasvuun. Tämä on johtanut sekä Euroopan keskuspankin ohjauskoron että markkinakorkojen laskuun, vaikka inflaatio toistaiseksi hieman ylittää Euroopan keskuspankin tavoitteen. Euriborkorot ovat noin 2,9 prosentissa. Suomen valtion vuonna 2013 erääntyvän joukkolainan tuotto on noin 4,5 prosenttia. SAMPO OYJ Hannu Vuola Viestintäjohtaja LISÄTIETOJA: Johtaja Risto Tornivaara, puh. 010 513 4113 Pääekonomisti Tarja Heinonen, puh. 010 514 0023 JAKELU: Helsingin Pörssi Keskeiset tiedotusvälineet www.sampo.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/12/20021212BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/12/20021212BIT00010/wkr0002.pdf