Digitaalisten julkaisujen työkalu LiquidBlox tekee yhteistyötä Tiedon kanssa

Espoolainen startup LiquidBlox on aloittanut yhteistyön Tieto Oyj:n kanssa. LiquidBlox on selainpohjainen työkalu, jolla käyttäjä voi helposti luoda moderneja digijulkaisuja. Työkalu tuo julkaisuihin printtilehden kaltaisen lukuelämyksen.

Tieto on erittäin tärkeä asiakas meille ja samalla myös todellinen vahvistus siitä, että käyttäjämme pystyvät korvaamaan vanhentuneet PDF-julkaisunsa. LiquidBlox on rakennettu kaiken kokoisille yrityksille ja media-alan ammattilaisille eikä työkalun käyttöön tarvita ollenkaan ohjelmoijan tai graafikon taitoja. Käyttäjät, joilla ei ole aikaa hitaisiin ja kalliisiin taiton muutoksiin, voivat tehdä julkaisuja nopeaan tahtiin. Kaikki LiquidBloxilla tehty sisältö sopii automaattisesti kaikille näytöille mobiilista pöytäkoneisiin. Olemme kaikki erittäin innoissamme, että Tieto valitsi juuri meidät ja LiquidBloxin!”, sanoo LiquidBloxin toimitusjohtaja ja perustaja, Jani Hiltunen.

Tieto käyttää LiquidBloxia whitepaper-dokumenttien julkaisuun ja työkalu on vähentänyt julkaisuaikaa puolella. LiquidBloxin avulla Tiedolle jää enemmän aikaa itse sisällön hiomiseen, taiton sijaan.

LiquidBloxin työkalu on helppokäyttöinen ja voimme työstää eri asioita samaan aikaan. Tämä tekee työskentelystä hyvin tehokasta ja se on selvästi muuttanut tapaa, jolla työskentelemme sisäisesti julkaisujen parissa. On loistavaa, että julkaisut sopivat automaattisesti isoille näytöille ja mobiililaitteisiin eivätkä menetä hyvää laatuaan, joka on niin tärkeää meille. Hienointa on kuitenkin se, että voimme luoda laskeutumissivuja ja PDF-julkaisuja yhtäaikaa - säästämme paljon aikaa ja rahaa. Aivan kuin vanhan ja raskaan koneiston tilalle olisi tullut paljon kirkkaita ilmapalloja!”, sanoo Karen Forsström, Head of Deal Based Marketing, Tieto.

Liquidblox on saavuttanut myös toisen merkkipaalun vuonna 2016: Työkalu on nyt käytössä jo 119 maassa ympäri maailmaa. Käyttäjiä on mm. Kolumbiassa, Uudesta Seelannissa ja Vietnamissa. LiquidBlox on osoittanut merkittävää kasvua ja myös akateemiset asiantuntijat luottavat siihen.

LiquidBlox on hyvä avaus olemassa olevaan markkinarakoon: korkean visuaalisen asteen responsiivisten julkaisujen tekemiseen ilman koodaustaitoja”, sanoo tutkija Harri Heikkilä, Aalto ARTS, Media factory.

LiquidBlox on uusi tapa tehdä digijulkaisuja, jotka korvaavat PDF-tiedostot ja vastaavat vanhanaikaiset tiedostomuodot. Työkalu on selainpohjainen ja toimii kaikkialla maailmassa.

Lisätietoja medialle

Jani Hiltunen, toimitusjohtaja & perustaja. LiquidBlox
jani@liquidblox.com

Media kit