Filebolt: Yritystason suojausta jokaisen digitaaliselle omaisuudelle yhdellä klikkauksella.

Filebolt yhdistää helppokäyttöisen, yhdellä klikkauksella toimivan palvelun yritystason tiedostojen suojaukseen. Suomalainen digitaalisten tiedostojen suojauspalvelu julkistettiin osana Helsingissä 3.-5.5.2017 pidettävää Arctic15-tapahtumaa. Fileboltin tavoitteena on tarjota luotettava ja helppokäyttöinen palvelu, jonka avulla käyttäjät voivat suojata oman digitaalisen omaisuutensa mahdolliselta hakkeroinnilta ja säilyttää sen koskemattomuus.

Fileboltilla suojataan henkilökohtaisilla laitteilla tai pilvipalveluissa sijaitseva digitaalinen omaisuus luottamuksellisista dokumenteista aina henkilökohtaisiin valokuviin ja videoihin. Muista vaihtoehdoista poiketen, Filebolt toimii saumattomasti eri tiedostoformaattien, laitteiden ja tallennuspalveluiden kanssa eikä myöskään tallenna mitään käyttäjätietoja, eikä järjestelmään ole rakennettavissa takaovia, joita kolmannet osapuolet voisivat hyödyntää.

”Me suojaamme kaikkein tärkeintä digitaalista omaisuuden muotoa, tiedostoja, emme fyysisiä laitteita kuten kannettavia tietokoneita, palvelimia tai verkkoja,” kertoo Envault Corporation toimitusjohtaja Yrjö Hyvärinen. ”Vaikka fyysinen tallennusväline varastettaisiin tai verkkopalvelu joutuisi tietomurtajien käsiin, Fileboltilla suojatut tiedostot pysyvät salassa ja koskemattomia. Tietoja pääsee katselemaan vain se henkilö, joka tietää tiedostokohtaisen Filebolt salasanan.”

Yksittäisten kuluttajien lisäksi Filebolt tarjoaa eri alojen ammattilaisille ja yrityksille mahdollisuuden turvata sekä omaa, että asiakkaidensa digitaalista omaisuutta.

“Tallennamme yhä enemmän informaatiota pilvipalveluihin ja käytämme päivittäin verkkopalveluita. Näihin palveluihin kohdistuu valtavasti verkkohyökkäyksiä ja silloin tällöin niitä murretaan. Silloin on syytä varmistua ettei omat tiedostot paljastu. Haluamme tehdä tästä jokapäiväisen asian. Tiedostojen kryptaaminen on ollut mahdollista jo pitkään, mutta ihmiset eivät mielellään tee sitä sen monimutkaisuuden, teknisyyden ja vaikeakäyttöisyyden takia,” jatkaa Hyvärinen. ”Tämän vuoksi teimme Fileboltista vaivattoman tavan suojata tiedostot. Lähtökohtamme oli tehdä tiedostojen salauksesta yhtä helppoja kuin niiden tallentaminen.”

Envault Corporationin kehittämä palvelu Filebolt on rakennettu VTT:n kehittämän salaustekniikan pohjalta. Samaa tekniikkaa hyödyntävät myös useat keskeiset toimijat, mukaan lukien Suomen Puolustusvoimat. Tietoturvallisuusvaikuttaja ja Stonesoftin (nyk. Forcepoint) perustaja Ilkka Hiidenheimo on tukenut palvelun kehittämistä osaamisella ja investoinneilla. Filebolt on saatavilla niin iOS- kuin Android-mobiililaitteille sekä PC- ja Mac-tietokoneille. Mene osoitteeseen filebolt.com ja kokeile Fileboltin täysversiota ilmaiseksi kuukauden ajan.

Lisätiedot:

Mediapaketti (kuvat)

Yrjö Hyvärinen, toimitusjohtaja

yrjo.hyvarinen@envaultcorp.com

Filebolt tarjoaa markkinoiden ainoan tiedostosuojauspalvelun, jossa yhdistyy armeijatasoinen salaus sekä yhden klikkauksen helppokäyttöisyys. Filebolt tarjoaa pettämättömän suojan digitaalisen omaisuuden turvaamiseen. Kaikkiin tärkeimpiin mobiili- ja tietokoneympäristöihin saatavilla oleva Filebolt yhdistää intuitiivisen käyttöliittymän Suomessa VTT:n kehittämiin salaustekniikoihin. Envaultin tytäryhtiö Fileboltin tiedostosalausratkaisu on suunnattu kuluttajille, ammattilaisille ja yrityksille.

Katso lisätietoja sivuiltamme https://filebolt.com