Kieku-palvelun Minicast aikoo tehdä äänellä sen, mitä Facebook ja Twitter ovat tehneet tekstillä ja kuvalla

Media-alan startup Kieku Labs lanseeraa uuden kotimaisen innovaation Minicastin. Se on uudenlainen versio podcasteista, jotka ovat yleensä pitkiä ja apuvoimin tuotettuja. Minicast on sen sijaan korkeintaan kahden minuutin pituinen, nopeasti ilman apuvoimia tehty äänitallenne. Se voi olla esimerkiksi kommentti ajankohtaiseen aiheeseen, keskustelu, haastattelu tai päivän ajatelma.

Kieku haastaa Minicast-ideallaan teksti- ja kuvapohjaiset palvelut, kuten Facebookin, Twitterin ja Instagramin. Kieku uskoo, että ääni on persoonallisin tapa ja myös luontevin tapa viestiä.

“Kieku haluaa synnyttää maailmaan lisää yhteisymmärrykseen tähtäävää aitoa puhetta ja kuuntelua – sanalla sanoen keskustelua. Nykypäivän uutis- ja some-myrskyssä mikään ei pysäytä ihmistä yhtä hyvin kuin toisen ihmisen ääni. Toisin kuin podcast, joka on usein pitkä ja käsikirjoitettu, minicast äänitetään älypuhelimella nopeasti missä tahansa oletkin”,  kertoo Kieku Labsin toimitusjohtaja Sampsa Fabritius.

Minicastaaja voi uuden median avulla kasvattaa yleisöään ja tuoda persoonansa lähemmäs yleisöään. Kuulija voi seurata minicast-päivityksiä autossa, tiskatessaan tai juoksulenkillä. Samalla hän pääsee lähemmäksi puhujaa, kuin tekstin muodossa olisi mahdollista.

“Jatkossa eri mediat voivat käyttää minicastaajien mielipiteitä, äänikommentteja ja sitaatteja radio-, tv- ja verkkosisällöissään. Kiekusta löytyy medioille oma käyttöliittymä, jonka kautta minicastien lataaminen ja jatkokäyttö omiin sisältöihin sekä kanaviin on toimittajille helppoa. Minicastien käyttö monipuolistaa medioiden lähteitä ja tekee jutuista moniäänisempiä”, mainitsee Kieku Labsin sisältöjohtaja Ninja Huhtamäki.

Kieku tarjoaa vaivattoman tavan kuunnella sisältöjä, jotka on räätälöity vastaamaan jokaisen kuuntelijan omia kiinnostuksen kohteita. Palvelun tekoäly alkaa oppia kuuntelijan käyttäytymistä ja tarjoaa sen perusteella mielekkäitä sisältöjä. Kieku on saatavilla osoitteessa kieku.com sekä iOS-sovelluksena useimmissa Euroopan maissa sekä USA:ssa.

Kieku Labsin mediasivusto

Sampsa Fabritius. toimitusjohtaja
sampsa@kieku.com

Kiekusta:

Kieku Labs on henkilökohtaista puhemediaa kehittävä teknologiayhtiö. Kieku on riippumaton suoran kohtaamisen paikka puhujille ja kuuntelijoille. Kieku on yhtäläisesti ääniä kadulta ja studiosta, paikka jossa kuka tahansa voi löytää yhteyden yleisöön. Kieku on uusi sosiaalisen median kanava, jonka pääroolissa on ihmisääni. Yhtiö on perustettu 2016.