Kiinalainen kiihdyttämö valitsi Helsingin – digitaalinen silkkitie Pekingiin avataan Slushissa

Sino Track Goes Slush -tapahtuma sisältää pitchauskilpailun, johon on valittu startupit joilla on suurin potentiaali Kiinan markkinoilla

HELSINKI (24.11.2017) - Kiinan markkinoille kasvuyrityksiä luotsaava Sino Track -ohjelma on valinnut 10 finalistia Slushin virallisen sivutapahtuman yhteydessä järjestettävään pitchauskilpailuun. Ohjelman takana on pekingiläinen yrityskiihdyttämö COMB+, joka on vastikään avannut ensimmäisen ulkomaisen toimipisteensä Helsinkiin.

Tapahtuman osallistujat saavat tietoa liiketoimintamahdollisuuksista maailman suurimmassa kasvumarkkinassa Kiinassa, sekä kuulevat kokemuksia markkinoille menneiltä yrityksiltä sekä paikallisilta sijoittajilta. Tapahtuman pääpuhujia ovat kiinalaisten vieraiden lisäksi Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, sekä suomalaisyrityksille Kiinaan ovia avaava Peter Vesterbacka.

Pitchauskilpailun finalistit ovat:

“On upeaa nähdä COMB+ kiihdyttämö sekä monet kiinalaiset startupit täällä Helsingissä, Euraasian sydämessä. Eurooppalaisten startuppien kiinnostus Kiinan markkinoita kohtaan on suurempaa kuin koskaan ennen,” sanoo Vesterbacka, yksi Sino Track -ohjelman yritysvalmentajista.

Sino Track Goes Slush -tapahtuman järjestävät COMB+, suomalainen sijoitusyhtiö Pivot5, Helsinki Business Hub, pääomasijoittaja Ascend Capital Partners, sekä Helsingin kaupunki.

“Valitsimme Helsingin ensimmäiseksi toimipaikaksemme Kiinan ulkopuolella sen keskeisen sijainnin, kukoistavan startup-ekosysteemin sekä joka puolella maailmaa hyvin tunnetun Slush-konferenssin takia,” sanoo COMB+:n toimitusjohtaja Leo Zhu. “Kiihdytysohjelmamme auttaa kansainvälisiä startuppeja ymmärtämään ja menestymään maailman dynaamisimmassa ja monimutkaisimmassa liiketoimintaympäristössä. Tänä vuonna Slushissa avaamme Sino Trackin -ohjelman haun globaalisti,” hän jatkaa.

Pitchauskisan voittaja, sekä lisätietoja Sino Trackin tarjoamista rahoitusmahdollisuuksista kasvuyrityksille julkistetaan Slushissa 1. joulukuuta.

Media kit
Lisää kuvia viime vuoden From the Nordics to China -tapahtumasta

Juulia Pietilä
Nordic Business Manager, COMB+