MeetFrankin avointen IT-alan työpaikkojen palkkataso yli 500€ alan keskipalkkoja korkeampi

Slush-tapahtumassa lanseeratun mobiilisovelluksen suosio on kasvanut Suomessa

Anonyymi työnhakupalvelu MeetFrank kasvattaa suosiotaan. Virolaisen startup-yrityksen kehittämän sovelluksen käyttäjämäärä ylitti tässä kuussa 100 000 käyttäjää, joista 13 000 on Suomesta. Sovelluksen uusin versio näyttää tarjolla olevien työpaikkojen keskipalkan tehden palkkatasosta läpinäkyvämpää.

Eniten palvelussa on IT-alan työpaikkoja. Keskimäärin ohjelmistokehittäjälle tarjotaan 4696 euron palkkaa, mutta palkkahaitari on lavea – pääkaupunkiseudulla se vaihtelee 3000 eurosta jopa yli 7000 euroon.

MeetFrankia Suomessa kesäkuusta alkaen edustaneen San Francisco Agencyn toimitusjohtaja Juhani Polkko kommentoi: “Palkka ei tietenkään kaikille ole se tärkein kriteeri vaihtaa työpaikkaa, mutta erilaiset palkkatilastot on hyvä olla tiedossa. MeetFrank-sovellus kertoo suoraan, mikä palkkasi voisi olla. Palvelun käyttö on täysin anonyymiä, joten käyttäjä voi itse valita kenelle työnantajista hän haluaa antaa tietonsa.”

IT-alan yleinen palkkatason kehitys on ollut Suomessa hidasta. Tietoala ry:n palkkatilaston mukaan palkkojen keskiarvo kasvoi vuonna 2017 vain 0,5% ollen 4060 euroa kuukaudessa. Tietotekniikan palvelualan työehtosopimuksen mukaan palkkoja korotetaan kahden vuoden aikana keskimäärin 3,2%.

Suomesta palvelussa on mukana yli 400 rekrytoivaa yritystä. Yksi rekrytoijista on terveyspalveluyritys Pihlajalinnan Chief Digital Officer Perttu Monthan, joka kertoo kokemuksistaan seuraavasti: “Viidenkymmenen hengen Digi- ja ICT-tiimiimme on palkattu kevään aikana kymmenen henkeä lisää Helsinkiin ja Tampereelle. Uudet työntekijämme arvostavat eniten tarjoamaamme työympäristöä sekä toimialan merkityksellisyyttä.”

“Palkkatasosta kertominen avoimesti on mielestäni hyvä juttu – se poistaa kitkaa rekrytoinnista ja nopeuttaa prosessia. Olemme jo rekrytoineet MeetFrankin kautta, ja sovellus onkin mainio kanava tavoittaa hiljaisia työnhakijoita,” Monthan jatkaa.

iOS ja Android -käyttöjärjestelmille saatavilla oleva sovellus on työnhakijoille aina ilmainen. Suomalaisista yrityksistä palvelussa ovat rekrytoineet muun muassa Futurice, AppGyver, Wolt, Tieto, Accenture, Freska, Smartly, Nets ja Operaria.

Juhani Polkko, San Francisco Oy
MeetFrankin edustaja Suomessa
juhani@meetfrank.com

Kaarel Holm, CEO, MeetFrank OÜ
kaarel@meetfrank.com

Kuvia median käyttöön: MeetFrank media kit (Google Drive)

Tietoja yrityksestä:

MeetFrank-sovellus perustuu älykkääseen Frank-nimiseen chatbotiin, joka yhdistää työnhakijat ja työpaikat automaattisesti. Työnhakijalle palvelu on täysin anonyymi – työnantaja saa hakijan tiedot vasta kun hän ilmoittaa olevansa kiinnostunut tehtävästä. Sovellus myös näyttää suoraan työnhakijan profiilin sopivien työpaikkojen keskipalkan.

MeetFrank on vuonna 2017 perustettu startup-yritys, jonka pääkonttori on Tallinnassa. Sovelluksella on yli 100 000 latausta, ja työpaikkoja yli 1000:lta työnantajalta Suomessa, Baltian maissa sekä Saksassa. Suomessa palvelu lanseerattiin Slush 2017 -tapahtuman virallisena rekrytointialustana, ja yrityksistä palvelua käyttää mm. Futurice, Wolt, Accenture, Smartly ja Taxify. Sovellus toimii iOS ja Android -laitteilla.

Lisätietoja https://meetfrank.com/

Aiheeseen liittyviä aiempia uutisia: