Suosittu matkasovellus moovel uudistui ja laajeni uusiin kaupunkeihin Suomessa

moovel Group on uudistanut joukkoliikenteen matkustajille suunnatun moovel-mobiilisovelluksen helpottamaan entisestään kaupungilla liikkumista Suomen suurimmissa kaupungeissa.

moovel näyttää nyt sijainnin perusteella kaikkien lähistöllä kulkevien linjojen tiedot, jotta käyttäjä näkee helposti, mitä linjoja lähipysäkeiltä lähtee. Sovelluksen kartta on myös helppolukuisempi ja reittihaku nopeampaa. Jo aiemmin sovelluksella on voinut hakea tarkkaa tietoa sopivista reiteistä paikasta A paikkaan B ja tallentaa suosikkikohteitaan, kuten kodin, työpaikan tai harrastuspaikan.

“Moovelin tuotteet ja palvelut ovat suunniteltuja helpottamaan liikkumista kaupungeissa. Palvelujamme siten myös kehitetään jatkuvasti. Lanseerasimme moovel-matkasovelluksen pääkaupunkiseudulla viime vuoden marraskuussa ja sovellus on otettu erittäin hyvin vastaan. Joukkoliikenteen matkustajien keskuudessa on selvä tarve nykyaikaiselle, sovelluspohjaiselle reittioppaalle. Nyt olemme julkaisseet parannetun version ilmaisesta sovelluksestamme, josta löytyvät myös Tampereen, Turun ja Oulun joukkoliikennetiedot. Uudistunut sovellus on kehitetty yhdessä pääkaupunkiseudun käyttäjien kanssa”, kertoo moovel Groupin toimitusjohtaja Jörg Lamparter.

iPhone- ja Android-puhelimiin ilmaiseksi ladattavissa oleva moovel käyttää kaupunkien tarjoamaa joukkoliikenteen virallista ja ajantasaista avointa dataa.

Helsingin seudun, Tampereen, Turun ja Oulun lisäksi moovel on käytössä jo kahdeksassa muussa kaupungissa ympäri maailmaa, kuten Bostonissa, Amsterdamissa ja Sydneyssä. Sovellus onkin hyödyllinen matkakumppani paitsi kotimaassa myös ulkomailla.

Toimiva joukkoliikenne on kaupungissa liikkumisen perusta ja moovelin tavoitteena onkin tehdä kaupungeissa liikkumisesta helppoa ja fiksua.

moovel Group GmbH on Daimlerin omistama tytäryhtiö, joka kehittää ja markkinoi moovel-sovellusta. Sovellus tuo yhteen kaikki paikallisliikenteen aikataulut ja kulkuvälineet. moovelilla voi mm. hakea aikatauluja paikasta A paikkaan B ja sovellukseen voi tallentaa suosikkikohteita helpompaa hakua varten. moovel toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa ja Oulussa ja on ladattavissa ilmaiseksi App Storesta ja Google Play Kaupasta. Lisätietoa www.moovel.com/intl/fi