TactoTek ja Linear Technology esittelevät integroitujen piirien käyttöä rakenteellisessa elektroniikassa Electronica-messuilla Münchenissä

TactoTek esittelee innovatiivisia rakenne- ja suunnitteluratkaisuja yhdessä Linear Technologyn kanssa

OULU – TactoTek, suomalainen maailmanlaajuisesti johtava ruiskuvalettujen rakenteellisten 3D-elektroniikkaratkaisujen kehittäjä, osallistuu Münchenissä 8.-11.11.2016 järjestettäville Electronica-messuille yhdessä Linear Technologyn kanssa. Linear Technology suunnittelee ja valmistaa analogisia integroituja piirejä, joita TactoTek käyttää rakenteellisessa elektroniikassaan (IMSE, injection molded structural electronics).

“TactoTek kehittää kumppaneiden kanssa älykkäisiin rakenteisiin optimoituja elementtejä. Tarjolla on lukuisia vaihtoehtoja piipohjaisten komponenttien optimointiin IMSE-teknologian käyttöönottoa varten. Linear Technologylla on erikoisosaamista näiden vaihtoehtojen kartoittamisessa, ja käytämme heidän komponenttejaan useissa IMSE-osissa”, kommentoi TactoTekin perustaja ja teknologiajohtaja Antti Keränen.

TactoTekin ratkaisuissa integroidaan painettua elektroniikkaa, kuten piirejä, kosketussensoreita ja antenneja sekä elektronisia komponentteja, kuten ledejä, passiivisia elementtejä ja mikropiirejä kevyihin, ruiskuvalettuihin 3D-muovikappaleisiin. Kappaleet voivat olla paksuudeltaan jopa alle 2 mm. Virtapiirien ja elektroniikan integrointi suoraan muovirakenteeseen antaa asiakkaille mahdollisuuden suunnitella tuotteisiinsa ennennäkemättömiä muotoja sekä yhdistää elektroniikkaa yhtenäisiin, saumattomiin 3D-kappaleisiin.

TactoTek on osoittanut pystyvänsä muuttamaan asiakkaidensa perinteiset elektroniikkatuotteet massavalmistettaviksi IMSE-kappaleiksi nopealla aikataululla. Kysyntä tälle teknologialle kasvaa nopeasti ja Linear Technology haluaa varmistaa markkinajohtajuutensa toimialalla,” kommentoi Linear Technologyn kansainvälisen myynnin varapääjohtaja David Quarles.

Yritykset esittelevät ratkaisujaan Electronica-messuilla osastolla A4.524.

Tietoa TactoTekistä

TactoTek kehittää maailmanlaajuisesti ainutlaatuista rakenteellista elektroniikkaa, joka mahdollistaa painetun elektroniikan ja eri komponenttien integroimisen ruiskuvaletun kolmiulotteisen muovirakenteen sisään. Yritys tarjoaa työkalut ja osaamisen uudenlaisen elektroniikan tuotantovalmiiden prototyyppien suunnitteluun sekä skaalautuvaan massatuotantoon muun muassa auto- ja kodinkoneteollisuuden sekä puettavan elektroniikan tarpeisiin. TactoTekin rahoittajia ovat suomalainen pääomasijoitusyhtiö Conor Venture Partners, kiinalainen Leaguer VC, VTT Ventures, Tekes, EU:n Horizon 2020 -ohjelma sekä yksityiset enkelisijoittajat. Lisätietoja osoitteesta www.tactotek.com.

Lisätietoja:

Jussi Harvela, toimitusjohtaja
jussi.harvela@tactotek.com

Teija Ahola, markkinointikoordinaattori
teija.ahola@tactotek.com

Pressimateriaalia: http://www.tactotek.com/press-and-media/

Tämä projekti on saanut rahoitusta Euroopan Unionin
tutkimuksen ja innovoinnin Horisontti 2020 -ohjelmasta
rahoitussopimuksella numero 725076.

Tietoa Linear Technologystä

Standard & Poor’s 500 -listalle sijoitettu Linear Technology Corporation on 30-vuotisen historiansa aikana suunnitellut, valmistanut ja lanseerannut laajan valikoiman tehokkaita analogisia integroituja piirejä suurille kansainvälisille asiakasyrityksilleen. Linear Technologyn tuotteet liittävät analogisen maailman digitaaliseen elektroniikkaan, jota käytetään mm. viestinnässä, tietoverkoissa, teollisuudessa, autoissa, tietokoneissa, lääketieteessä, instrumentaatiossa, kuluttaja- ja sotilaallisissa tuotteissa sekä ilmailualan järjestelmissä. Yritys tarjoaa ratkaisuja virranhallintaan, datakonversioon, signaalinmuokkaukseen, RF- ja rajapintavirtapiireihin, µModule®-järjestelmiin sekä langattomiin anturiverkkoihin.

LT, LTC, LTM, Linear Technology, Linearin logo ja µModule ovat Linear Technology Corporationin rekisteröityjä tuotemerkkejä. Muut tuotemerkit ovat omistajiensa omaisuutta.

Yhteydenotot:

Jackie Rutter