Thirdpresence ostaa videoalusta Flowplayerin lisätäkseen bränditurvallisuutta tekoälyn avulla

Suomalainen mainosteknologiayhtiö Thirdpresence on ostanut ruotsalaisen Flowplayer-yhtiön tavoitteenaan luoda tekoälyyn perustuva videomainosratkaisu globaaleille markkinoille. Yritys toimii jatkossa Flowplayerin nimellä, ja sen johdossa aloittaa Thirdpresencen toimitusjohtaja Valtteri Pukander.

Videomainontamarkkinaa ovat viime aikoina kuohuttaneet useat bränditurvallisuuteen ja todellisten mainosnäyttöjen todentamiseen liittyvät ongelmat. Näiden ongelmien ratkaisemiseksi Thirdpresence on kehittänyt tekoälyyn pohjautuvan videomainontaratkaisun. Ratkaisu luo mainostajille turvallisen ja läpinäkyvän brändiympäristön, ja julkaisijat saavat toimittamilleen mainosnäytöille korkeat laatuarviot. Thirdpresencelle on myönnetty alalla arvostetut TAG ja IAB UK Gold Standard -sertifioinnit. Nämä ohjelmat pyrkivät vähentämään mainoshuijausta, parantamaan digitaalisen mainonnan käyttäjäkokemusta sekä lisäämään bränditurvallisuutta.

“Suoraan Flowplayerin videoplayeristä saatua dataa hyödyntämällä pystymme luomaan oikeanlaiset mittarit, jotka antavat sisällön omistajille työkalut analysoida eri videosisältöjen toimivuutta eri ympäristöissä. Videoalustan ja tekoälyratkaisumme yhdistäminen mahdollistaa katselukokemuksen parantamisen relevantimpien videosuositusten ja mainosviestien kautta. Lisäksi ohjelmalliseen mainontaan kehittämämme algoritmit auttavat mainostajia hyödyntämään mainosbudjettinsa paremmin”, sanoo Valtteri Pukander.

Flowplayerin videoratkaisu on käytössä muun muassa HBO:lla, Universalilla, Televisalla ja Disneylla.

“Olemme iloisia yhdistymisestä ja siitä, että voimme nyt jatkaa yhdessä parhaiden mahdollisten videokokemusten rakentamista yleisöille. Videoanalytiikkatarjontamme parantuessa julkaisijoiden mahdollisuudet kasvattaa sisällöistään saamiaan tuloja paranevat. Tämä tapahtuu muun muassa siksi, että videoiden yhteydessä näytetyt mainokset on optimaalisesti kohdennettu ja sijoiteltu”, lisää Flowplayerin teknologiajohtaja ja entinen toimitusjohtaja Emanuel Viklund.

Vuonna 2018 käyttäjäkuntaansa 276%:lla kasvattanut Flowplayer nimettiin SimilarWebin toimesta nopeimmin kasvavaksi ääni-, video- ja mediateknologiaksi. Flowplayerilla on toimistot Tukholmassa, Helsingissä, New Yorkissa ja Lontoossa.

Lisätietoja:

Valtteri Pukander
valtteri.pukander@flowplayer.com

Kuvia medialle

Vuonna 2007 perustettu Flowplayer on videoalusta, jonka avulla mediajulkaisijat voivat välittää yleisöilleen vaikuttavia videokokemuksia. Flowplayer tarjoaa nopeasti latautuvan ja erinomaisesti sovellettavissa olevan videoalustan sekä edistyksellisen, reaaliaikaisen analytiikan ja suoratoistopalvelun. Lisätietoja: www.flowplayer.com

Thirdpresence on johtava tekoälyä ohjelmallisessa videomainonnassa hyödyntävä yritys. Thirdpresencen avulla brändimainostajat tavoittavat turvallisesti ja tehokkaasti kohdeyryhmät mobiilisovelluksissa. Vuonna 2007 perustettu Thirdpresence on yksi ensimmäisestä sadasta TAG-sertifioinnin saaneesta yrityksestä maailmassa.