• San Francisco Oy/

World of Insights muuttaa yritysten kokoushuoneet peliareenoiksi yhdessä maailman johtavien kauppakorkeakoulujen kanssa

Liiketoimintapeleihin erikoistunut yritys World of Insights on työskennellyt maailman johtavien kauppakorkeakoulujen kanssa kehittääkseen pelejä, jotka on suunniteltu edistämään osallistavaa oppimista ja auttamaan yrityksiä innovaatioidensa kehittelyssä. Työskennellessään yhdessä Yalen, London School of Economicsin ja Vlerick Business Schoolin kanssa, yrityksen perustajat Eliza Hochman ja Timo Karjalainen huomasivat, että tehokkaiden oppimismuotojen luominen tuotti hankaluuksia niin professoreille kuin yritysten johtajille. World of Insights -pelit on kehitetty ratkaisuksi tähän ongelmaan sekä korkeakouluille että yrityksille.

“Yleinen lähtökohta yritysten kanssa työskennellessä on, että he eivät usko pelien olevan tarpeeksi vakava työkalu. Yritysten edustajat eivät vielä ole laajasti ymmärtäneet, että yllättävillä ja hauskoilla elementeillä voi olla jokin syvempi tarkoitus, kuten kannustaa ihmisiä ajattelemaan hieman monipuolisemmin ja luovemmin. Pelien luonne selviää asiakkaille vasta, kun he ovat kokeilleet pelata niitä”, selittää Leonardo Meeus, Vlerick Business Schoolin Energy Centerin johtaja.

World of Insightsin valmistuotteina myytävät liiketoimintapelit yhdistävät nokkelasti yksinkertaisia kortti- ja lautapeliominaisuuksia ja puhuttelevia kysymyksiä. Aihealueet kattavat monenlaisia liiketoimintaan liittyviä osa-alueita innovaatioista ja yksilöiden kehittämisestä johtajuuteen.

World of Insights on jo auttanut liiketoimintaan erikoistuneita kouluttajia Suomessa, Belgiassa, Italiassa, Ranskassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa parantamaan tuloksia muun muassa strategian, markkinoinnin ja yritysvastuun osa-alueilla. Markkina-analyytikkojen (kuten Technavio ja Ambient Insight) mukaan pelien avulla tapahtuva oppiminen kasvaa voimakkaasti seuraavan viiden vuoden aikana.

“Peleihin perustuvan oppimisen suosio on selkeässä kasvussa. Yhtenä syynä on edistynyt teknologia, mutta perustavanlaatuisempi syy tälle on kuitenkin muutos tavassa lähestyä oppimista ja innovaatiota. Ajattelu on muuttunut perinteisestä passiivisesta opettajalta oppijoille suuntautuvasta luennoinnista kohti yksilöllistä, aktiivista oppimista ja ideoiden yhdessä kehittämistä. Pelit ovat loistava tapa siirtää ideat käytäntöön. Suomalaiset opettajat, teknologian asiantuntijat ja pelisuunnittelijat kuuluvat maailman parhaimpiin, minkä vuoksi Suomi onkin loistava paikka tuotteidemme kehittämiselle”, sanoo World of Insightsin toimitusjohtaja ja toinen perustaja Eliza Hochman.

Yritys on avaamassa nettikaupan valmiille liiketoimintapeleille ja työkaluille, joiden avulla luokka- ja kokoushuoneet muuttuvat pelihuoneiksi. Tekeillä on myös digitaalisia tuotteita, joissa kortit ja muut pelielementit voivat olla vuorovaikutuksessa kosketusnäyttölaitteiden kanssa.

Lisätietoja medialle

Eliza Hochman, toimitusjohtaja ja perustaja
eliza@worldofinsights.co

Media Kit