Yksityisten majoituspalveluiden tarjonta kovassa kasvussa – Hostaway auttaa majoittajia ansaitsemaan enemmän

Suomalainen Hostaway on kerännyt kasvurahoituskierroksen ja tehostaa kasvavaa markkinaa helpolla ja skaalautuvalla ratkaisullaan globaalisti

HELSINKI (20.2.2018) – Booking.comin yhteistyökumppani ja lyhytaikaista asunnonvuokrauspalvelua kiihdyttävä suomalainen startup Hostaway on kerännyt 700 000 euron rahoituksen. Hostaway auttaa ammattimaisia asunnonvuokraajia säästämään aikaa ja kasvattamaan liiketoimintaansa tarjoamalla mahdollisuuden mainostaa ja hallinnoida kohteitaan samanaikaisesti maailman suurimmissa matkailusivustoissa yhden käyttöliittymän kautta.

Airbnb:n valtava ja nopeasti kasvanut suosio herätti perinteiset jätit kuten Booking.comin, Expedian ja HomeAwayn. Nyt ammattimaisten vuokraajien on tärkeää olla mukana kaikissa merkittävimmissä matkailusivustoissa kasvattaakseen liiketoimintaansa. Hostawayn avulla asunnonvuokraajat voivat hallinnoida useassa kanavassa tarjoamiaan kohteita, hinnoitteluaan ja asiakasviestintäänsä yhdestä paikasta.

Hostaway on ensimmäinen palvelu, joka yhdistää kaikki merkittävimmät matkailusivustot asunnonvuokraajalle reaaliaikaisesti.

“Palvelumme on rakennettu yhdessä asiakkaidemme kanssa, jotka haluavat välttää turhaa työtä ja saada enemmän tuloja. Asunnonvuokraajat voivat hallinnoida hintoja ja varauskalenteria sekä lähettää viestejä vieraille suoraan Hostawayn kautta huolimatta siitä, mitä myyntikanavaa vieraat käyttävät”, sanoo Hostawayn toimitusjohtaja ja yksi perustajista Marcus Räder.

Yksityisten asunnonvuokraajien lisäksi Hostaway auttaa maailman suurimpia matkailusivustoja kasvattamaan markkinaosuuttaan alueilla, joilla ne eivät ole perinteisesti vahvoja.

“Airbnb ja HomeAway hallitsevat Yhdysvaltojen ja Booking.com Euroopan markkinaa. Hostawayn avulla asunnonvuokraajat saavat lisää varauksia, ja matkailusivustot pystyvät saavuttamaan kasvua heikommilla markkinoilla”, sanoo Räder.

Hostaway tekee yhteistyötä Beyond Pricingin kanssa, jonka avulla asunnonvuokraajat pystyvät optimoimaan hinnoitteluaan.

“Olemme äärimmäisen vaikuttuneita siitä, kuinka saumattomasti ja tarkasti Hostaway pystyy hyödyntämään optimoidut hinnat ja jakamaan ne eri myyntikanaville. Hostaway on kehittänyt yhden markkinoiden luotettavimmista alustoista”, sanoo Ian McHenry, Hostawayhin integroidun automaattisen hinnoittelupalvelu Beyond Pricingin toimitusjohtaja ja toinen perustaja.

Hostaway on kerännyt yhteensä 1,16 miljoonan euron rahoituksen enkelisijoittajilta ja Business Finlandilta. Hostawayn perustajiin lukeutuu Marcus Räderin lisäksi muun muassa Mikko Nurminen, joka tunnetaan Kotisivukoneesta, AddSearchista ja PakuOvelle.comista. Uusina sijoittajina yrityksen omistajiin liittyvät mm. Tulos Helsingin perustaja Lasse Larvanko ja Bonuswayn perustaja Lasse Järvinen. Noin 20 henkilöä työllistävällä Hostawaylla on toimistot Helsingissä, Torontossa ja Barcelonassa, ja sen tavoitteena on nousta alan suurimmaksi toimijaksi maailmanlaajuisesti.

Lisätietoja:

Kuvia medialle

Marcus Räder, toimitusjohtaja ja perustaja
marcus@hostaway.com

Mikko Nurminen, perustaja
mikko@hostaway.com

Hostaway

Hostaway on palvelu, joka auttaa ammattimaisia asunnonvuokraajia säästämään aikaa ja kasvattamaan liiketoimintaansa. Yritys tarjoaa mahdollisuuden mainostaa ja hallinnoida kohteitaan samanaikaisesti maailman suurimmissa matkailusivustoissa yhden käyttöliittymän kautta. Lisätietoja: www.hostaway.com