Sony Professional tuo uuden sukupolven videoprojektorit oppilaitoksille ja yrityksille

Report this content

Sony Professional on aloittanut neljän uuden, yritysmallistoon kuuluvan videoprojektorin toimitukset. Kaikki laitteet ovat ominaisuuksiinsa nähden edullisia. Sonyn ensimmäiset ultralyhyen etäisyyden projektorit VPL-SX535 ja VPL-SW535 sekä kaksi uutta kiinteisiin asennuksiin tarkoitettua mallia VPL-CX235 ja VPL-CW255 on suunniteltu mahdollisimman helppokäyttöisiksi ja vähän energiaa kuluttaviksi. Toimituskunnossa on myös VPL-FH35-videoprojektori, joka on erittäin hyvin menestyneen VPL-FH30-mallin seuraaja.

Ammattipiireissä laajalti tunnettuja Sonyn videoprojektoreita kiitetään hyvästä kuvanlaadusta, tehokkuudesta ja käytettävyydestä. Uusimmat lisäykset projektoriperheeseen osoittavat yhtiön sitoutumisen asiakkaiden tarpeiden mukaisiin näyttöratkaisuihin. Samalla ne täydentävät Sonyn projektorivalikoiman laajemmaksi kuin kenelläkään muulla valmistajalla. Sony tarjoaa kaikenlaisiin kohteisiin kohtuuhintaisia videoprojektoreita, joiden käyttövarmuuden takaa kattava tukisopimus sekä luotettava huolto-organisaatio.

Uutuusmalleissa on useita ennennäkemättömiä hienouksia, jotka pienentävät virrankulutusta. Tuotesarjan ainutlaatuisiin toimintoihin kuuluu ECO-kuvansammutustoiminto, joka pienentää tehonkulutusta jopa 70 prosenttia. Toimintoa voi hyödyntää pikasammutuskytkimenä, jolloin virtaa ei tarvitse esitystaukojen ajaksi kokonaan kytkeä päälle ja pois. Projektoreissa on myös kytkettävä ECO-lampunhimmennys, joka vähentää tehonkulutusta ja kuvan kirkkautta 10 – 15 prosenttia. Himmennys tapahtuu niin hitaasti, että sitä ei huomaa paljaalla silmällä. Käyttäjä voi itse säätää toiminnon käynnistymisviiveen ja päästä tehonkulutuksessa näin jopa 30 prosentin säästöön. Kun kuvan sisältö vaihtuu, täysi kirkkaus palautuu. Näitä säästötoimintoja ei ole VPL-FH35-mallissa.

Jokainen uutuusmalleista on varustettu Sonyn ainutlaatuisella BrightEra 3LCD Inorganic Panel -teknologialla, joka nostaa kuvanlaatua monin tavoin: kirkkaus paranee, kontrasti kasvaa, väritasapaino pysyy vakaampana ja käyttöikä pitenee. PowerPoint-dokumentit, web-sivut ja videot näyttävät nyt entistä paremmilta.

VPL-SX535-lähiprojektori
VPL-SX535:n hämmästyttävin ominaisuus on sen 0.34 - 0.36:1 -heijastussuhde, joka mahdollistaa lävistäjältään noin kahden metrin (eli 80-tuumaisen) kokoisen kuvan vain 46 senttimetrin heijastusetäisyydeltä. Projektorissa on vaaka- ja pystysuuntainen linssinsiirto, joiden ansiosta laitetta voi siirtää valkokankaaseen nähden ilman kuvan vääristymistä. Projektorin kontrastisuhde on 2500:1 ja siinä on sekä videotulot että etäohjaukseen tarvittavat RJ45- ja RS232C-väylät. VPL-SX535 sisältää kolme valinnaista kirkkautta erilaisiin käyttötilanteisiin ja tarjoaa parhaimmillaan 3000 lumenin kirkkauden. Valotehon vähentäminen pienentää tehonkulutusta ja laajentaa lampun käyttöiän jopa noin 6000 tuntiin. Projektorin asennuksesta syntyvää muotovirhettä voi säätää +/- 5 prosenttia. Laitteen vakiovarustukseen kuuluu pelkistetty seinäkiinnike.

VPL-SW535-lähiprojektori
VPL-SW535 tarjoaa 0.27 - 0.29:1 -heijastussuhteen, jolla saadaan noin kahden metrin (80-tuumainen) kokoinen kuva vain 58 senttimetrin heijastusetäisyydeltä. Huippuominaisuuksia ovat myös 2500:1-kontrastisuhde, digitaalinen HDMI-tulo, WXGA-tarkkuus, videotulot ja RJ45- sekä RS232C-ohjausväylät. VPL-SW535-mallissa on kolme valinnaista kirkkautta. Näistä suurin on 3000 lumenia, keskiteho 2400 lumenia ja pienin kirkkaus 2000 lumenia. Kirkkaus valitaan suoraan yhdestä painikkeesta joko kauko-ohjaimesta tai projektorin ohjauspaneelista. Pienin valoteho tekee projektorista erittäin ekologisen, koska se säästää merkittävästi tehoa ja pidentää lampun käyttöiän noin 6000 tuntiin. Projektorin asennuksesta syntyvää muotovirhettä voi säätää +/- 5 prosenttia, ja laitteen vakiovarustukseen kuuluu pelkistetty seinäkiinnike. VPL-SW535:n toimitukset alkavat joulukuussa 2011.

VPL-CX235-videoprojektori
VPL-CX235 sopii kustannustietoiselle käyttäjälle, joka ei kuitenkaan halua tinkiä ominaisuuksista. 1.66 - 2.41:1 -heijastussuhteen antavan projektorin kirkkaus on 4100 lumenia, mikä tekee siitä lähes yhtä tehokkaan kuin VPL-CW255. Kontrastisuhde on 3100:1, ja liitännät kattavat videotulot, HDMI-liitännän sekä RJ45- ja RS232C-ohjausväylät. Käyttäjä voi valita kolmesta kirkkaudesta (4100, 3100 ja 2200 lumenia), joten valoteho on helppo sovittaa erilaisiin käyttötilanteisiin. Pienin valoteho säästää energiaa ja pidentää lampun käyttöiän noin 5000 tuntiin. Laitteessa on manuaalinen +/- 5 % pystykorjaus ja +/- 4 asteen vaakakorjaus. Kuvan muotovirhettä voi säätää pystysuunnassa +/- 30 prosenttia ja vaakasuunnassa +/- 20 %. Projektorin tarkan asennuksen varmistaa erityinen Screen Fit -tila, ja laitteessa on kahdeksan pisteen kuvansäätö koverille tai kuperille heijastuspinnoille. VPL-CX235:n toimitukset alkavat joulukuussa 2011.

VPL-CW255-videoprojektori
VPL-CW255-mallissa on 1.32–1.91:1 -heijastussuhde ja peräti 4500 lumenin kirkkaus, joka tekee siitä WXGA-luokan markkinajohtajan. Laite sopii erinomaisesti sekä uusiin että korvausasennuksiin. Tässäkin mallissa on kolme valinnaista kirkkautta (4100, 3100 ja 2200 lumenia), joilla se on helppo sovittaa joustavasti erilaisiin valaistusolosuhteisiin. Pienin valoteho säästää energiaa ja pidentää lampun käyttöiän noin 5000 tuntiin. Projektorin kontrastisuhde on 3 700:1 ja siinä on videotulot, HDMI ja RJ45- sekä RS232C-ohjausväylät. Laitteessa on manuaalinen +/- 5 % pystykorjaus ja +/- 3 asteen vaakakorjaus. Kuvan muotovirhettä voi säätää pystysuunnassa +/- 30 prosenttia ja vaakasuunnassa +/- 20 %. Projektorin tarkan asennuksen varmistaa erityinen Screen Fit -tila, ja tarkan asennuksen kruunaa kahdeksan pisteen kuvansäätö koverille tai kuperille heijastuspinnoille. VPL-CX255:n toimitukset alkavat joulukuussa 2011.

VPL-FH35-videoprojektori
Suuren menestyksen saavuttaneen VPL-FH30-videoprojektorin seuraaja VPL-FH35 on sekin valmistunut toimituskuntoon. Laitteessa on erittäin suuri 5200 lumenin valoteho, jonka ansiosta projektori heijastaa erittäin kirkkaan kuvan vallitsevassa valossa ja suurissa tiloissa. Projektori sopii ominaisuuksiltaan ja muotoilultaan luontevasti lähes millaiseen tilaan tahansa, jossa tarvitaan korkeatasoista videoprojektoria. VPL-FH35:n kirkkaus, zoomaus- ja heijastussuhde yhdessä laitteen laajojen linssinsiirtoasetusten kanssa tekevät laitteesta käyttökelpoisen sellaisissakin tiloissa, joissa muiden projektorien suorituskyky ei riitä esimerkiksi voimakkaan vallitsevan valon vuoksi. VPL-FH35 on saatavilla vuodenvaihteen jälkeen.

Prime Support -tukisopimus
Kaikissa Sony-yritysprojektoreissa on kolmen vuoden tukisopimus, joka tarjoaa ainutlaatuiset palvelut ja edut. Niihin kuuluu:
•    Kolmen vuoden palveluaika
•    Vapaa puhelintuki englanniksi, saksaksi, ranskaksi, italiaksi ja espanjaksi
•    Nouto ja palautus kaikkialla EU-alueella, Norjassa ja Sveitsissä

Prime Support Plus -lisätuki
Vielä laajemman käyttöturvan saamiseksi asiakas voi solmia Prime Support Plus -tukisopimuksen, joka antaa tarvittaessa erilaisia lisäpalveluita:
•    Kahden vuoden pidennys nykyiseen palvelutasoon, mikä pidentää Prime Support -tuen peräti viiteen vuoteen
•    Välitön lainalaitteen toimitus tarvittaessa nykyiseen kolmen vuoden Prime Support -tukisopimukseen (yllä)
•    Välitön lainalaitteen toimitus tarvittaessa pidennettyyn viiden vuoden Prime Support  -tukisopimukseen (yllä)

Lisätietoja:
Ville Koskipirtti, Channel Account Manager, Sony Finland, puh. 020 742 1285, ville.koskipirtti@eu.sony.com