Anu Ubaud Helsingin Sanomien toimituspäälliköksi

Tiedotusvälineille 9.6.2017

Anu Ubaud, YTM, on nimitetty Helsingin Sanomien featuresta, kulttuurista  ja lifestylesta vastaavaksi toimituspäälliköksi.
Ubaud siirtyy tehtävään viestintäyhtiö Eran projektijohtajan tehtävästä. Hän aloittaa Helsingin Sanomissa 1. joulukuuta palattuaan vanhempainvapaalta.

Ubaud, 35, on aiemmin työskennellyt Helsingin Sanomissa lifestylesta vastaavana uutispäällikkönä ja Sanomassa erilaisissa toimituksellisissa tehtävissä, muun muassa Cosmopolitanin toimituspäällikkönä.

”On mahtavaa päästä työskentelemään alan ykkösosaajien kanssa. Tunnen toimituksen entuudestaan ja arvostan sitä ammattitaitoa ja kunnianhimoa, jota talossa on”,  Ubaud sanoo.

”Hesarilla on hieno tulevaisuuden diginäkymä ja se on kansainvälisestikin vertailtuna edistyksellinen media digitaalisessa siirtymässään. Toimituspäällikön tehtävä on siksi valtavan kiinnostava näköalapaikka, jossa on mahdollisuus merkittävästi kehittää suomalaista journalismia ja mediankulutusta.”

Lifestyle, kulttuuri ja feature ovat Helsingin Sanomille strategisesti nousevia digitaalisia painopistealueita etenkin uusien kohderyhmien tavoittamisessa.

”Anulla on erittäin vahvaa sisältöosaamista näistä aihepiireistä. Lisäksi hänellä on erinomainen näkemys eri kohderyhmistä ja niiden tarpeista. Hän on myös vahva digitaalisen kerronnan kehittäjä. Olemme erittäin iloisia saadessamme hänet Helsingin Sanomiin”, vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.

Ubaud raportoi tehtävässään päätoimittaja Antero Mukalle.  Helsingin Sanomien muina toimituspäällikköinä jatkavat Ari Kinnari , Esa Mäkinen , Kimmo Pietinen ja Erja Yläjärvi .