HitMixille jäätävä startti – nousi viidenneksi suurimmaksi kanavaksi 25–44-vuotiaiden joukossa

90-luvun ystäviä superpalveleva HitMix löysi kuulijansa heti. Kanavalla on 220 000 kuulijaa, ja kaupallisesti tärkeimmässä 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä kaupallinen kuunteluosuus on neljä prosenttia.

Tiedote 22.1.2018

Lokakuussa lanseerattu Nelonen Median ja Mediatakojien yhteinen 90-luvun musiikkiin painottunut musiikkikanava HitMix ampaisi kolmessa kuukaudessa Suomen viidenneksi kuunnelluimmaksi kaupalliseksi radiokanavaksi 25–44-vuotiaiden joukossa.  Kanavan kaupallinen kuunteluosuus kohderyhmässä on neljä prosenttia, ja edellä ovat vain Radio Suomipop, Radio Nova, Radio Rock ja Radio City.

”HitMix saavutti uskomattoman hienon aseman vain muutamassa kuukaudessa, mikä vahvistaa Nelonen Median radioiden selvää markkinajohtajuutta 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä”, Hitmixin ohjelmapäällikkö Satu Risteli riemuitsee.

HitMixin kuuluvuusalueella asuu lähes kolme miljoonaa suomalaista, ja tavoitteena on laajentaa kanava valtakunnalliseksi. Kanavan sydän on 90-luvun nopearytminen musiikki, mutta soittolistalle mahtuu myös uudempia 2000- ja 2010-lukujen kappaleita. Päivittäin kello 9 ja 21 ohjelmassa on 90 minuuttia puhdasta 90-luvun musiikkia, ja nämä soittolistat ovat myös audiosisältöpalvelu Suplassa.

HitMixin lähetykset tehdään aamupäivisin Sanomatalon radiostudiosta, mutta iltapäivisin kanavalla kuullaan myös alueellisia ohjelmia. Mediamyynti tehdään yhteistyössä Mediatakojien kanssa, ja kanava mahdollistaa näin mainostajille sekä paikalliset että laajemmat ratkaisut kuin myös näiden yhdistelmät.

”Kanavasta saatu palaute sekä kuuntelijoilta että asiakkailta on ollut todella positiivista. Valtakunnallisen aamupäivän yhdistäminen vahvaan paikalliseen iltapäivälähetykseen on toiminut erinomaisesti”, Mediatakojien toimitusjohtaja Sampsa Jolma sanoo.

Kuulijat on otettu mukaan HitMixin tekemiseen ja kehittämiseen ainutlaatuisella tavalla.

”HitMixin kuuntelijat suhtautuvat soitettavaan musiikkiin intohimolla, ja se on upea juttu! Olemme pyrkineet luomaan yhteisöllisyyttä ja aktivoimaan porukkaa myös sosiaalisessa mediassa kilpailujen ja fiilistelyn merkeissä. Lisäksi meillä on käytössä WhatsApp, johon voi lähettää toiveita, kuvia ja palautetta. Kanavan juontajat, Kimmo Sainio ja minä, haluamme olla läsnä ja vuorovaikutuksessa monella tapaa lähetyksen ajan, vaikka musiikki onkin HitMixillä pääroolissa”, HitMixin aamulähetystä juontava Ari Hursti kertoo.

Vuoden viimeinen neljännes oli kokonaisuutena Nelonen Median radioilta vahvaa kasvua. Portfolio saavutti peräti 52,7 prosentin kaupallisen kuunteluosuuden 25–44-vuotiaiden joukossa ja 48,1 prosentin osuuden 25–54-vuotiassa. Uutta kasvua toivat HitMixin lisäksi Radio Rock ja Radio Aalto.

Lähde: KRT 10–12/2017, kaupallinen kuunteluosuus

Nelonen Medialla on neljä mainosrahoitteista televisiokanavaa: Nelonen, Jim, Liv ja Hero. Lisäksi Ruutu-videopalvelu tarjoaa sekä viihde- että urheilusisältöjä. Radiokanavia on kuusi: Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Helmiradio, HitMix sekä audiosisältöpalvelu Supla ja nettiradio Groove FM.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.