Kasvisruokatorstai kokoaa yhteen Helsingin Sanomien ruokasivujen parhaat kasvisruokareseptit

Tiedotusvälineille 15.9.2017

Etenkin suomalaiset tuntuvat ottaneen kasvisruokatrendin omakseen. Kasvisruuassa yhdistyy monta hyvää asiaa kuten ekologisuus, taloudellisuus ja terveellisyys. Tärkeintä ruuassa on kuitenkin maku.

Ruokatoimittajat  Katja Bäcksbacka  ja  Laura Kaapro  ovat koonneet Kasvisruokatorstai-kirjaan herkullisimpia kasvisruokaohjeita Helsingin Sanomien sivuilta ja ruokablogeista.

Reseptit ovat jo tuhansien HS-lukijoiden testaamia. Kirjasta löytyy maitotuotteita ja kananmunaa sisältäviä kasvisruokia mutta myös täysin vegaanisia ohjeita. Samoihin makuihin ei tarvitse jämähtää, sillä nämä kasvisruuat vievät lukijan matkoille kaikkialle maailmaan: Pohjoismaista eri puolille Eurooppaa ja Aasiaa, Intiaan, Meksikoon ja Yhdysvaltoihin.

Reseptejä ovat tehneet monet Helsingin Sanomien toimittajat ja avustajat. Houkuttelevia ruokakuvia kirjaan ovat ottaneet muun muassa  Elvi Rista Tuomas Kolehmainen  ja  Panu Pälviä . Kirjan ulkoasusta vastaa taittaja  Terhi Montonen

Lisätietoja:  HS-kirjoista vastaava liitepäällikkö   Lauri Malkavaara, Helsingin Sanomat,  lauri.malkavaara@hs.fi  tai p. 040 510 6203.

Arvostelukappaleet:  Kirsi Mattila, Helsingin Sanomat,  kirsi.mattila@hs.fi  tai p. 09 122 2586

Katja Bäcksbacka, Laura Kaapro
ISBN 978-952-5557-91-6