Kiitos ja hyvästi Liiga – eläköön kotimaiset palloilusarjat!

Kärppien Liiga-voitto päätti Sanoman ja Liigan välisen viisivuotisen tv-sopimuskauden. Liigaa katsottiin Ruutu-palvelussa vuosien varrella reilusti yli 30 miljoonaa tuntia, ja yhteistyö toi mukanaan joukon hyviä ja lämpimiä yhteistyökumppanuuksia sekä arvokasta kokemusta videopalvelun kehittämisessä.

Tiedote 8.5.2018

”Lämmin kiitos Liigalle, lätkäfaneille ja yhteistyökumppaneille näistä vuosista”, esittää Nelosen liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

”Liigan myötä olemme päässeet kehittämään suomalaisille huippuluokan videopalvelua ja rakentaneet kokonaan uutta digitaalista kuluttajaliiketoimintaa. Tehty työ luo erinomaisen perustan myös jatkolle, jonka ytimessä on kiinnostava sisältö: erityisesti kotimainen viihde ja urheilun puolella kotimainen palloilu. Liiga-sopimus ei missään vaiheessa kääntynyt kannattavaksi, mutta nyt meillä on kestävä pohja ja paljon uusia mahdollisuuksia”.

Ruutu+ tarjoaa jatkossakin urheilun ystäville tärkeimmät kotimaiset palloilusarjat: Superpesiksen, Veikkausliigan ja lentopallon Mestaruusliigan ottelut.

”Urheilu selvästi kiinnostaa: muut lajit kuin jääkiekko muodostavat jo reilun puolet Ruudun maksullisen tarjooman katselusta ja niiden kasvu jatkuu. Olemme panostaneet merkittävästi esimerkiksi Superpesiksen ja Veikkausliigan markkinointiin ja ilmiöittämiseen ja tulokset ovat todella lupaavia: ensimmäiset pesisottelut ovat kasvaneet viime vuodesta melkein 90 prosenttia ja Veikkausliigan ottelut melkein 80 prosenttia”, Laakso kertoo.

Ruutu+-asiakkaille on tarjolla myös laadukasta viihdettä, esimerkiksi tänä keväänä alkaneet Ruutu-alkuperäisssarjat rikosdraama Keisari Aarnio ja Kummeli-sketsiryhmästä tuttujen koomikoiden Kontio & Parmas -draamakomedia sekä syksyllä Yleltä siirtyvä supersuosittu Syke-sairaaladraama.

Nelonen Medialla on neljä mainosrahoitteista televisiokanavaa: Nelonen, Jim, Liv ja Hero. Lisäksi Ruutu-videopalvelu tarjoaa sekä viihde- että urheilusisältöjä. Radiokanavia on kuusi: Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Helmiradio, HitMix sekä audiosisältöpalvelu Supla ja nettiradio Groove FM.