Kirsi Alm-Siira Helsingin Sanomiin sosiaalisen median sisällöntuottajaksi

Lehdistötiedote 1.4.2015

Toimittaja Kirsi Alm-Siira aloittaa 1.5 Helsingin Sanomien sosiaalisen median sisällöntuottajana. Hän siirtyy Hesariin MTV:n palveluksesta. Tehtävä on Helsingin Sanomissa uusi. Sen tavoitteena on kehittää tuoreita tapoja jakaa HS:n laatusisältöjä aiempaa laajemmin sosiaalisessa mediassa ja muissa verkon julkaisukanavissa.

”On mahtavaa saada Kirsin kaltainen ammattilainen mukaan kehittämään HS:n uutta tekemistä. Hesarilla on jo merkittävät yleisöt Twitterissä ja Facebookissa ja nyt haemme lisää näkyvyyttä esimerkiksi Instagramissa ja Snapchatissa. Nytin WhatsApp-uutisviesti on laatuaan ensimmäisten joukossa maailmassa. Kirsillä on täsmälleen oikeaa osaamista luomaan uudenlaisia sisältökokonaisuuksia lukijoillemme ja katsojillemme”, sanoo Helsingin Sanomien päätoimittaja Päivi Anttikoski.

Kirsi Alm-Siiran vankka televisiotausta on niin ikään hyödyksi HSTV:n tuotannon kehittämisessä.

”Kehitämme koko ajan uusia ilmaisutapoja ja livetuotantoa. Tällä hetkellä HSTV:n videokatselu on kovassa nousukiidossa ja haemme yhä suurempaa näkyvyyttä. Myös tässä Kirsillä tulee olemaan merkittävä rooli”, Anttikoski jatkaa.

”Minua kiinnostavat journalististen sisältöjen ulottuvuudet ja ilmaisutavat eri kanavissa: yhteisöissä, painetussa lehdessä, verkossa, videona sekä yleisön edessä. Hesarissa pääsen tekemään ja kehittämään näitä kaikkia kovan ammattilaistiimin kanssa”, Kirsi Alm-Siira kommentoi.

Lisätietoja:
Päätoimittaja Päivi Anttikoski, Helsingin Sanomat, p. 040 536 4821
Kirsi Alm-Siira, p. 050 330 2136

Helsingin Sanomat tavoittaa eri kanaviensa kautta 2,3 miljoonaa suomalaista joka viikko. Helsingin Sanomiin kuuluu päivälehden lisäksi mm. Nyt-liite, Kuukausiliite, HS Teema, HS.fi, HS Kirjat ja HSTV. Hesari tarjoaa ainutlaatuista journalismia sanomalehdessä, tietokoneella, älypuhelimella ja tabletilla.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.