Radioaalloille uusi valtakunnallinen kanava – Nelonen Media ja Mediatakojat yhteistyöhön

Tiedote 28.4.2016

Nelonen Media perustaa yhdessä porilaisen mediatalo Mediatakojien kanssa uuden radiokanavan ja lähtee mukaan kehittämään sekä alueellista että valtakunnallista radioliiketoimintaa.

Nelonen Media tavoittelee lähikuukausien aikana lanseerattavalla uudella valtakunnallisella radiokanavalla aivan uutta kohderyhmää. Uusi kanava kehitetään yhteistyössä porilaisen Mediatakojien kanssa, ja kanavalla on vahva paikallinen henki.

”Suuri ja menestyksekäs valtakunnallinen radiotalo saa nyt kumppanikseen merkittävän alueellisen toimijan ja paikallisuuden asiantuntijan. Jatkossa yhteinen tavoitteemme on kehittää niin alueellista kuin valtakunnallista radioliiketoimintaa”, Nelonen Median radioiden johtaja Sami Tenkanen sanoo.

Mediatakojat myy uuden kanavan paikallisen mainonnan pääkaupunkiseudun ulkopuolella, ja Sanoma Media Finlandin mediamyynti puolestaan vastaa valtakunnallisesta ja pääkaupunkiseudun mainonnasta.

”Radiomainonta on vahvassa nousussa, ja yhteistyön myötä voimme palvella asiakkaitamme myös alueellisesti. Uusi kanava vahvistaa kuuntelua kaupallisesti erittäin mielenkiintoisessa kohderyhmässä”, Nelonen Median myyntijohtaja Erkka Jaakkola sanoo.

”Yhteistyössä tiivistyy Suomen paras radio-osaaminen sekä valtakunnallisesti että paikallisesti. Uskomme radiomainontaan, hyviin sisältöihin ja laadukkaasti tehtyyn radioliiketoimintaan. Tärkeintä on löytää oikeat kumppanit ja yhdistää osaaminen joskus myös kilpailijoiden kesken. Näin saadaan aikaan jotakin uutta ja mullistavaa”, Mediatakojien toimitusjohtaja Sampsa Jolma iloitsee.

Radiokanavan nimi, konsepti ja julkistuspäivä tiedotetaan kevään aikana.

Nelonen Medialla on yhdeksän televisiokanavaa: Nelonen, Jim, Liv ja Hero sekä Nelonen Pro 1, Nelonen Pro 2, Nelonen Prime, Nelonen Nappula, Nelonen Maailma ja Ruutu-palvelu, sekä kuusi radiokanavaa: Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Metro Helsinki ja Groove FM.