Ruutu uudistuu – uusi ilme ja ainutlaatuisia huippusarjoja

Tiedote 8.3.2017

Nelonen Median videopalvelu Ruutu uudistuu. Palvelun visuaalista ilmettä ja käyttöliittymää on kehitetty kuluttajilta saadun palautteen pohjalta entistä selkeämmäksi. Samaan aikaan Ruudun sisällöt ovat laadukkaampia kuin koskaan. Keväällä tarjolla ovat muun muassa huippusarjat Pako ja 24: Legacy sekä tietysti Liigan kaikki ratkaisuottelut.

Tänään uudistuvalla Ruudulla on enemmän asiakkaita kuin koskaan. Monipuolisen ja laadukkaan sisällön sekä suomalaisen yleisön tuntemisen lisäksi Ruudun vahvuutena on saatavuus. Ruutu on katsottavissa iOS- ja Android-laitteilla, Apple-TV:llä, Chromecastilla sekä useimmissa smart-tv-sovelluksissa.

”Uskomme, että Suomessa on markkinat usealle maksulliselle videopalvelulle. Tulevaisuudessa kuluttajat käyttävät yhtä aikaa 2–3 maksullista videopalvelua. Ruutu aikoo olla tässä valikossa vahvasti mukana. Strategiamme erottuu muista markkinatoimijoista erityisesti siinä, että tarjoamme samassa palvelussa ja saman brändin alla runsaasti suosittua ilmaista sisältöä sekä maksua vastaan koko perheen tarpeet tyydyttävän edullisen viihde- ja urheilutarjonnan”, Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso sanoo.

Monipuolisen sisällön eteen on tehty työtä jo pitkään. Kansainväliset menestyssarjat Pako ja 24: Legacy näytetään käytännössä samanaikaisesti USA:n ensiesityksen kanssa. 24: Legacy on jo katsottavissa ja Pako alkaa 5.4. Kotimaan jääkiekkoliigassa ovat puolestaan alkamassa ratkaisun hetket. Liigan huipennuksen jälkeen Ruudussa voi seurata esimerkiksi jalkapallon Veikkausliigaa ja Superpesistä.

Näiden lisäksi Ruudussa on mahdollista nähdä kotimaisten tv-ohjelmien jaksoja ennakkoon tai tv-esityksen jälkeen. Ruudussa on myös joka viikko uusiutuva runsas kattaus elokuvia, ja lastensisältöjen tarjoajana Ruutu on kaupallisten toimijoiden markkinajohtaja. Ruudusta voi myös katsoa suoratoistona Nelosen, Livin, Jimin ja Heron tv-ohjelmistoa.

”Me emme ajattele, että eri videopalvelut kilpailevat suoraan keskenään. Kuluttajat valitsevat kuukausittain ne palvelut, joista he maksavat. Ruudun tavoitteena on olla yksi kolmesta useimmin valitusta palvelusta. Tämä tarkoittaa yhteiseloa kansainvälisten kilpailijoiden rinnalla. Me emme pyri nujertamaan esimerkiksi Netflixliä vaan tarjoamme erottuvaa ja laadukasta sisältöä ymmärtäen suomalaisten kuluttajien tarpeet ja kansallispiirteet. Kotimaisten palloilulajien osalta olemme kiistatta ykkönen ja viihteen puolella meillä on täysin ainutlaatuisia sisältöjä”, Laakso toteaa.

Uudistuksen yhteydessä muuttuvat myös maksullisten tv-kanavien nimet. Nelonen Primen laadukas elokuva- ja sarjatarjonta löytyy jatkossa Ruutu+ Leffat & Sarjat -kanavalta. Perheen pienimmille on edelleen omistettu kokonainen kanava viihdyttävien suomeksi puhuttujen sarjojen parissa. Tutut suosikkihahmot ja uudet sankarit löytyvät Ruutu+ Lapset -kanavalta. Nelonen Maailman ohjelmisto löytyy jatkossa Ruutu+ Dokkarit -nimen alta. Urheilu on Ruudussa edelleen suuressa roolissa, ja sporttikanavat ovat helposti löydettävissä Ruutu+ Urheilu -kanavilta.

Nelonen Medialla on yhdeksän televisiokanavaa: Nelonen, Jim, Liv ja Hero sekä Nelonen Pro 1, Nelonen Pro 2, Nelonen Prime, Nelonen Nappula ja Nelonen Maailma. Lisäksi Ruutu-videopalvelu tarjoaa sekä viihde että urheilusisältöjä. Radiokanavia on kuusi: Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, Helmiradio, Metro Helsinki sekä audiosisältöpalvelu Supla ja nettiradio Groove FM.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo, joka tunnetaan johtavista brändeistään. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.