Sanoma käynnistää Suomessa yt-neuvottelut

Yt-neuvotteluja käydään kohdennetusti eri yksiköissä. Enimmillään ne voivat johtaa noin 80 työsuhteen irtisanomiseen tai osa-aikaistamiseen.

Tiedote 8.10.2018

Sanoma Media Finlandissa käynnistyy yt-neuvotteluja kohdennetuissa osissa mediamyyntiä, painoja ja mediayksiköitä. Enimmillään neuvottelut voivat johtaa yhteensä noin 80 työsuhteen irtisanomiseen tai osa-aikaistamiseen. Yhteensä Sanoma Media Finlandilla on tällä hetkellä noin 1750 työntekijää.

Tavoitteena on varmistaa kestävä pohja muuttuvalle medialiiketoiminnalle tulevina vuosina.

Mediassa on useita kasvavia alueita, mutta perinteisen median tuotot laskevat. Tämä ei ole yllätys. Erityisesti lasku näkyy printin mainosmarkkinassa ja aikakauslehtien tilausmarkkinassa. Meidän on sen vuoksi sopeutettava kustannustasoamme tuleville vuosille”, kommentoi Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pia Kalsta.

”Medialiiketoiminnan transformaatio jatkuu. Samaan aikaan kun rakennamme kasvua ja uutta liiketoimintaa, joudumme uudelleenorganisoimaan ja hakemaan tehokkaampia tapoja toimia. Valitettavasti se tarkoittaa vähennyksiä osalle henkilökuntaamme.”

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.