Sanoma vastaamaan Fox Networks Groupin mediamyynnistä Suomessa

Sanoma Media Finland hoitaa 1.1.2019 alkaen myös Fox Networks Groupin kanavien mediamyyntiä. Mediamyyntikumppanuus tarjoaa mainostajille entistä laajemmat kohderyhmät ja tavoittavuudet ostettavaksi tehokkaasti osana Nelonen Median kanavavalikoimaa. Yhteistyöllä ei ole vaikutusta kanavien sisältöön.

Tiedote 12.11.2018

Sanoma Media Finland ja Fox Networks Group ovat solmineet kumppanuussopimuksen, jonka mukaan Sanoman mediamyynti hoitaa Suomessa yksinoikeudella Fox Networks Groupin koko kanavavalikoiman mediamyyntiä vuodenvaihteesta alkaen. Sopimus kattaa Hollywood-viihdekanava Foxin, tiedebrändi National Geographicin kanavan sekä Fox Networks Groupin tarjoamat mainosrahoitteiset videosisällöt.

”Olemme erittäin tyytyväisiä nyt solmitusta sopimuksesta. Foxin kanavat täydentävät mainiosti Nelonen Median olemassa olevaa kanavavalikoimaa. Kanavia ja niiden sisältöjä kehitetään kuitenkin jatkossakin itsenäisesti ja erillään”, kommentoi Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

Videosisältöjä kulutetaan enemmän kuin koskaan, mutta katselu pirstaloituu eri alustoihin ja palveluihin. Käynnistyvä kumppanuus tukee mainostajien tavoitteita entistä laajempien ja laadukkaampien TV-yleisöjen tavoittamisessa.

”Pystymme nyt tarjoamaan ratkaisuja, joilla parannetaan entisestään TV-kampanjoiden peittoja ja tehokkuutta eri kohderyhmissä. Yhteistyön myötä myös mainosajan ostaminen helpottuu, kun kaikki Nelonen Median ja Fox Networks Groupin kanavat voi ostaa yhdeltä luukulta ja Sanoman helppokäyttöisen, nopean ostotyökalun avulla”, jatkaa Sanoman B2B-toimintojen kaupallinen johtaja Hans Edin.

Fox Networks Groupin Pohjoismaiden johtaja Hans van Rijn pitää mediamyynti- ja jakelusopimusta hyvänä uutena avauksena.

”Toteutamme samanlaista mallia mediamyynnissä jo tällä hetkellä Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Fox Networks Groupilla ja Nelonen Medialla on yhdessä vahvat, kohderyhmänsä hyvin tavoittavat ja toisiaan täydentävät kanavabrändit. Uskomme, että kumppanuus auttaa meitä molempia hyödyntämään entistä paremmin ainutlaatuista yleisöjemme tuntemusta ja tavoittavuuttamme – sitä mitä mainostajat meiltä odottavat. Yhteistyö varmistaa myös sen, että suomalaiset kuluttajat pääsevät jatkossakin nauttimaan Fox Networks Groupin vahvoista sisältöpanostuksista.”

”On myös hienoa, että voimme tarjota Nelonen Median videopalvelu Ruudussa Foxin parhaat paikalliset ja palkitut amerikkalaiset draama- ja komediasisällöt sekä laajan valikoiman National Geographicin kiinnostavaa sisältöä”, van Rijn jatkaa.

Sanoma Media Finland on Suomen monikanavaisin mediatalo. Tarjoamme tietoa, elämyksiä ja viihdettä niin sanoma- ja aikakauslehdissä, televisiossa, radiossa, verkossa kuin mobiilissakin ja tavoitamme päivittäin lähes kaikki suomalaiset. Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.