Joulupukki aloittaa sisältöyhteistyön kiinalaisen animaatiohahmon kanssa

Santa Claus Licensing Oy aloittaa lisenssiyhteisty ö n Kiinassa: yhteisty ö kumppani Daye Transmedia Group ja Magic Mall lokalisoivat Joulupukin br ä ndi ä paikallisen animaatiohahmon - Luo Baobein avulla. Suosittu hahmo Luo Baobei vie suomalaisen Joulupukin tarinaa eteenp ä in ja toimii Joulupukin paikallisena l ä hettil ää n ä

Animaatiohahmo lokalisoi Joulupukin br ä ndi ä
Santa Claus Licensing Oy:n voimakas kasvu Aasiassa saa jatkoa. Aiemmin tänä vuonna yritys vahvisti kumppanuussuhteita Etelä-Koreassa. Nyt Kiinan markkinaa otetaan haltuun tarinallisella yhteistyöllä animaatiohahmo Luo Baobein kanssa. Santa Claus Licensing Oy:n Petri Paarnio kuvailee sisältöyhteistyötä moderniksi lokalisoinniksi:

Kyseess ä on er ää nlainen hahmojen vaihto-oppilasohjelma, jossa tunnettu kiinalainen animaatiohahmo Luo Baobei tutustuttaa suomalaista Joulupukkia paikallisille. Sis ä lt ö yhteisty ö on ainutlaatuinen, sill ä sen lopputuotteena ei ole esim. kulutushy ö dyke vaan tarinallinen yhteisty ö .

Paarnio kertoo, että tarinallinen yhteistyö vahvistaa Joulupukin brändiä ja tekee mahdolliseksi myös digitaalisten kokemusten jakamisen kiinalaisille.

Sis ä lt ö yhteisty ö
Sisältöyhteistyöstä allekirjoitettiin sopimus 21. lokakuuta Pekingissä. Paikalla olivat sopijaosapuolten lisäksi mm. Suomen Kiinan suurlähetystöstä Marja Rislakki ja Mikko Puustinen, Finpron kaupallinen asiantuntija Seppo Selkala sekä vieraita Visit Finland -organisaatiosta.

Sisältöyhteistyöstä on suuret odotukset, sillä vastaavaa ei ole aiemmin tehty. Tarinallinen yhteistyö avaa ovia myös suomalaisille luoville osaajille. Paarnio uskoo, että oikean kumppanin kanssa tämäntyyppinen tarinatalous kasvattaa molempien osapuolten tunnettuutta ja kiinnostavuutta:

Paikallisen hahmon avulla p ää semme l ä hemm ä ksi kiinalaista kulttuuria ja kuluttamista. Luottamus on globaalisti yhteinen kieli: k un pelis ää nn ö t ovat kirkkaat, uskallamme aloittaa uudenlaisen yhteisty ö n, Joulupukin arvomaailmaa kunnioittaen , kuvailee Paarnio.

Lis ä tiedot

Petri Paarnio