Suomen Joulupukki sai huippuvieraan Yhdysvalloista

Hyv ä n mielen jakaminen kuuluu kaikille

Suomen virallinen joulupukki on viettänyt lomaansa piilopirtillään Espoossa, jonne hän sai huippuvieraan Yhdysvalloista, kun Harlem Globetrotters -koripallojoukkueen pelaaja Buckets Blakes saapui vierailulle. Tapaamiseen oli syynsä: ystävysten yhteinen tavoite on tuottaa iloa ja hyvää mieltä kaikille maailman lapsille ja sen avulla kantaa vastuuta lasten elinympäristöstä ja tulevaisuudesta. Joulupukki ja Buckets Blakes allekirjoittivat julkilausuman, joka sinetöitiin “yläfemmalla”. Vierailu sulatti kovan pelaajan sydämen: lähes kaksimetrinen Buckets oli kuin pieni poika päästessään tapaamaan Joulupukkia ja tämän ikuista joulua piilopirtissään.

Julkilausuma

Anna lahja ilman vastalahjaa

Vastuu hyv ä st ä mielest ä kuuluu jokaiselle ja sen v ä litt ä minen on meid ä n kaikkien yhteinen asia. Me olemme hyv ä n mielen asialla ja haastamme jokaisen ihmisen laittamaan hyv ä t teot, sanat ja eleet kiertoon.

Anna lahja ilman vastalahjaa - hyv ä mieli on aineeton lahja jokaiselle lapselle, joka ei korvaa upeimpia aineellisia lahjoja. Siksi hyv ä n mielen lahjan voi antaa joka p ä iv ä - aloitetaan jo t ä n ää n.

Virallinen l ä ht ö laskenta jouluun alkaa t ä n ää n ojentamalla hyv ä n mielen lahja. Lapset ymp ä ri maailman tarvitsevat meid ä n aikuisten tukea ja turvaa - tuotetaan yhdess ä iloa heille joka p ä iv ä . Voit v ä litt ää hyv ää mielt ä eleill ä , sanoilla tai teoilla. T ä rkeint ä on aitous - anna sen v ä litty ä toiseen ihmiseen - aikuiseen tai lapseen. Ole rohkea ja usko, ett ä t ä m ä lahja tuo sen saajalle hyv ä n mielen.

#AnnaHyv ä nKiert ää

Yhteisell ä asialla lasten puolesta

Joulupukki ja Buckets Blakes ovat yhdessä lasten asialla: he kohtaavat vuosittain tuhansia lapsia ja haluavat kantaa yhteistä vastuuta lasten tulevaisuudesta.

“Jos me uskomme lapsiin, hekin uskovat meihin. Yhdessä me voimme tehdä paremman maailman myös lapsille. Ei unohdeta sitä, että jonain päivänä lapsemme ovat aikuisia ja että aina syntyy uusia lapsia, joiden vastuuta uusi sukupolvi kantaa”, tiivistää Buckets Joulupukin säestämänä.

Taustatietoa

Santa Claus -s ää ti ö
Santa Claus -säätiön tehtävänä on viedä suomalaisen Joulupukin tarinaa maailmalle. Säätiö edistää maailman lasten hyvinvointia ja pyrkii tekemään maailmasta paremman asuinpaikan kaikille. Säätiö toimii kansainvälisenä hyvän tahdon lähettiläänä, joka kehittää ja ylläpitää maailmanlaajuista mielikuvaa Suomesta Joulupukin kotimaana. Säätiön tavoitteena on tuoda hymy sitä tarvitsevien kasvoille. Säätiö tekee hyväntekeväisyyttä tukemalla muun muassa Pelastakaa Lapset Ry:n ja World Vision:n toimintaa varoillaan. Lue lisää: http://santaclausfinland.fi.

Harlem Globetrotters
Harlem Globetrotters on vuonna 1926 perustettu koripallojoukkue, joka on pelannut jo yli 3000 peliä ja tuonut esityksillään iloa ja hyvää mieltä aikuisille ja lapsille. He ovat kaataneet kulttuurisia ja sosiaalisia muureja pelatessaan ensimmäisenä amerikkalaisena joukkueena koripalloa Euroopassa. Pelaaja Buckets Blakes tunnetaan hyvän tahdon lähettiläänä, joka mentoroi urheilun avulla lapsia ympäri maailman.

Lis ä tiedot

Petri Paarnio