Särkänniemen huvipuiston 40-vuotissyntymäpäiviä juhlitaan 2.5.

Särkänniemi avaa porttinsa kesään 2.5., jolloin juhlitaan Särkänniemen huvipuiston 40-vuotissyntympäiväjuhlia. Pääesiintyjänä lavalle nousee Krista Siegfrids ja tarjolla on myös paljon muuta ohjelmaa. Alueelle on ilmainen sisäänpääsy.

Päivän ohjelma

Särkänniemen huvipuisto avattiin vuonna 1975. Nyt, 40 vuotta myöhemmin, kesäkausi avataan 2.5. syntymäpäiväjuhlilla, jolloin Särkänniemi kutsuu koolle kaikkia entisiä työntekijöitään suureen työntekijätapaamiseen. Paraikaa Särkänniemi kerää yhdessä Moro-lehden kanssa ihmisten Särkänniemi-muistoja. Muisteluita ja kuvia voi lähettää vielä vapunpäivään 1.5. saakka. Päivän tähtiesiintyjänä loistaa Krista Siegfrids ja mukana esiintymässä on myös särkänniemeläisten omia yhtyeitä. Tampereen Kotkien puhallinorkesteri juhlistaa avajaisia samaan tapaan kuin 40 vuotta sitten.

Nostalgisena juhlapäivänä Troikaan, Särkänniemen vanhimpaan laitteeseen on ilmainen sisäänpääsy. Särkänniemi tarjoaa myös tuhannelle asiakkaalle kakkukahvit kello 14 alkaen juhlateltassa Pizzeria Pellen edessä. Kaikki ovat tervetulleita nauttimaan juhlatunnelmasta, koska huvipuistoon ei ole lainkaan erillistä pääsymaksua.

Kesäkausari etuhintaan toukokuun loppuun asti

Särkänniemen Kesäkausarilla pääsee huvittelemaan koko kesäkauden 2.5.–5.9 saakka. Kesäkausari on henkilökohtainen kuvallinen kortti, joka oikeuttaa haltijansa lunastamaan yhden Elämysrannekkeen päivässä kesäkaudella 2015. Särkänniemen Kesäkausaria myydään etuhintaan 99 € toukokuun loppuun saakka. Etuhinnan saa Särkänniemen verkkokaupasta ja Särkänniemestä paikan päällä ostettuna.

Neulasesta laadukasta katuruokaa

Männikköterassi on muuttunut juhlavuoden kunniaksi terassiravintola Neulaseksi. Neulanen tarjoilee rentoa ja rouheaa lähi- ja luomuruokaa Ravintola Näsinneulan hengessä. Neulanen palvelee toukokuussa viikonloppuisin huvipuiston ollessa avoinna ja sesongissa päivittäin.

Tarkista laaja ohjelmatarjontamme, aikataulut ja lippujen hinnat osoitteesta www.sarkanniemi.fi

Kuvamateriaalia Särkänniemen Elämyspuistosta sekä Särkänniemen Koiramäestä löytyy osoitteesta www.sarkanniemi.fi/kuvapankki

Lisätiedot Tampereen Särkänniemi Oy:
Kehitysjohtaja Ville Aarresuo, p. 0207 130 306, ville.aarresuo@sarkanniemi.fi
Markkinointi- ja viestintäjohtaja Tiina Mörttinen, p. 0207 130 211, tiina.morttinen@sarkanniemi.fi

Tampereen Särkänniemi Oy perustettiin Tampereella vuonna 1966. Sen pyörittämä Särkänniemen Elämyspuisto koostuu kuudesta nähtävyyskohteesta: Delfinaario, Akvaario, Planetaario, Näsinneulan näkötorni, Koiramäki sekä huvilaitealue. Kesällä 2012 alueella avattiin maailman ensimmäinen Angry Birds Land ja kesällä 2013 Koiramäki. Lisäksi alueella sijaitsee Tampereen kaupungin hallinnoima Sara Hildénin taidemuseo. Särkänniemi, enemmän kuin huvipuisto!