Haasta itsesi - älä riitaa!

Herättäjät kiskaisivat jäitä hattuun kiusaamisen vastaisen työn puolesta

The Voice –radion aamujuontajat aloittivat hyväntekeväisyyskampanjan kaatamalla jäävettä niskaansa Helsingin Kampissa.

Anssi Honkanen ja Niina Backman osallistuivat haasteeseen keskiviikkona kaatamalla Yhdysvalloissa levinneen viraali-ilmiön mukaisesti ämpärillisen jäävettä päälleen Helsingin keskustassa. Juontajat halusivat tempauksella kiinnittää huomiota koulukiusaamiseen ja tukea sitä ehkäisevää työtä kaikkialla Suomessa.

The Voicen Herättäjät haastavat syyskuun ajan suomalaisia tunnettuja henkilöitä tekemään saman ja osallistumaan kampanjaan. Jokainen jäävettä päälleen kaatava saa valita koulun, johon Anssi, Niina sekä Herättäjien Erikoismies Samuel Nyman menevät puhumaan omista kokemuksistaan koulukiusaamisesta. Ensimmäisinä haasteen ovat lupautuneet ottamaan vastaan mm. Madventures-tv-ohjelmasta tutut Riku Rantala ja Tuomas ”Tunna” Milonoff tiistaina 26.8.

Alun perin amerikkalaisessa "Ice Bucket" –kampanjassa tunnetut henkilöt ovat kaataneet jäävesisankoja päähänsä levittääkseen tietoisuutta ALS-taudista ja tempaukseen ovat osallistuneet mm. Lady Gaga, Justin Timberlake, Jessica Alba, Charlie Sheen ja Jon Bon Jovi. SBS Discovery Radio toi Yhdysvalloissa viraalisti levinneen ”Ice Bucket Challengen” Suomeen Iskelmä- ja The Voice –radioiden juontajien voimin.

Videon The Voicen Herättäjien tempauksesta löydät täältä: http://www.voice.fi/audiovideo/at40/56/13182

Lisätietoja:

Sini Koskenseppä, tuottaja, The Voice, sini.koskenseppa@voice.fi, p. 050 553 3613

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.