Anders Ehrling Scandicin uusi konserni- ja toimitusjohtaja

Anders Ehrling, aiempi SAS Sverigen toimitusjohtaja, siirtyy Pohjoismaiden johtavan hotelliketjun Scandicin konserni- ja toimitusjohtajaksi 1. syyskuuta 2010.

Tukholma, 3. elokuuta 2010

Anders Ehrling seuraa tehtävässä Scandicin nykyistä konserni- ja toimitusjohtajaa, Frank Fiskersiä, josta tulee nyt Lontoossa toimivan hotellikiinteistöyhtiön osakas. Fiskers jatkaa kuitenkin Scandicin hallituksen jäsenenä ja investoijana.

– Olen erittäin tyytyväinen Anders Ehrling:n valintaan Scandicin uudeksi konsernijohtajaksi. Hänellä on paljon arvokasta kokemusta lentoalalta ja hän on johtanut pitkään kovan kilpailun alalla toimivaa yritystä vaihtelevissa markkinaolosuhteissa, joissa on ollut tärkeintä keskittyä asiakkaiden tarpeisiin ja pitää kulurakenne kilpailukykyisenä, sanoo Vagn Sørensen, Scandicin hallituksen puheenjohtaja.

– Odotan todella pääseväni aloittamaan tehtäväni Scandicin palveluksessa. Yrityksessä tapahtuu voimakasta kehitystä ja sillä on vankka historia, vahvat omistajat ja todella jännittävä tulevaisuus, sanoo Anders Ehrling, Scandic-hotelliketjun tuleva konserni- ja toimitusjohtaja.

Anders Ehrling:llä on pitkä kokemus lentoalalta toimittuaan 23 vuotta SAS:n palveluksessa, jossa hän oli mm. SAS Sverigen toimitusjohtaja. Hän on lisäksi hallituksen jäsen seuraavissa yrityksissä: TryggHansa, Swedavia (entinen Luftfartsverket), Vendator ja Destination Åre.

– Scandic on jo nyt johtava yritys monilla tärkeillä alueilla, kuten ympäristö, yhteiskuntavastuu ja esteettömyys. Nyt jatkamme Pohjoismaiden johtavan hotelliketjun kehittämistä lisäämällä hotellien määrää sekä tarjoamalla uusia jännittäviä kokemuksia, ratkaisuja ja kumppanuuksia. Jatkamme vahvan tavaramerkin nostamista uusiin korkeuksiin. Kyseessä on inspiroiva haaste ja motivoiva tehtävä, SAS sanoo lopuksi.

Scandic on Pohjoismaiden johtava hotelliketju, jolla on yli 150 hotellia 10 maassa. Viime vuosina ketju on laajentunut voimakkaasti ja brändiä on samalla kehitetty ja modernisoitu. Scandic avaa pian uudet lippulaivahotellit Tukholmassa, Oslossa, Helsingissä, Hampurissa ja Berliinissä.

Lisätietoja antaa:

Jessica Agert, lehdistöpäällikkö, Scandic, puh: +46 709 73 5013

Sähköposti: jessica.agert@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.fi presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.

Avainsanat: