Hotellivieras käyttää 209 litraa vettä vuorokaudessa

Scandic-hotelliketju on mitannut veden kulutusta hotelleissaan vuodesta 1996. Silloin kukin vieras käytti 240 litraa vettä vuorokaudessa, nyt luku on laskenut 209 litraan. Määrä on alhaisempi kuin Joutsen-ympäristömerkin hotelleille asettamat vaatimukset.

Tukholma, 6. syyskuuta 2010

Tukholmassa 5.–11. syyskuuta järjestettävän World Water Week -tapahtuman yhteydessä Scandic keskittyy veteen entistäkin enemmän. Scandic pyrkii varmistamaan, että vettä ei käytetä enempää kuin on tarpeen ja että veden laatu säilyy. Tähän päästään mm. seuraavilla toimenpiteillä:

-          vettä säästävät WC:t

-          energiaa säästävät suihkukahvat

-          tunnistimet pesualtaiden vesihanoissa

-          tehokkaat astianpesukoneet ja pesukoneet

-          alhaisen annostuksen ympäristömerkittyjä tuotteita siivouksessa ja astioiden pesussa. Useissa hotelleissa käytetään siivouksessa vesihöyryä.

Lisäksi Scandic on korvannut ravintoloihin pitkiä matkoja kuljetetun pulloveden omalla hiilihapotetulla ja suodatetulla vedellä, jota tarjoillaan kierrätyslasista valmistetuista pulloista.

– Vesi on yksi kaikkein tärkeimmistä luonnonvaroista ja meidän on kannettava vastuuta veden puhtaudesta ja siitä, että emme tuhlaa sitä, sanoo Inger Mattsson, Scandicin ympäristövastaava. Meille on tärkeää pystyä tarjoamaan vieraillemme miellyttäviä elämyksiä ilman, että luonto kärsii.

Scandic on yksi kansainvälisen Stockholm Water Prize -palkinnon perustajista. Palkinnon saa tänä vuonna tri Rita Colwell Yhdysvalloista, joka on University of Marylandin ja Johns Hopkins Universityn Bloomberg School of Public Healthin professori. Hänet palkitaan tutkimustyöstä, jolla on mm. saatu selville, miten koleran leviämistä veden kautta voidaan ehkäistä. Näin voidaan pelastaa miljoonien ihmisten henki.

Lue lisää Scandicin työstä ympäristön hyväksi

Lisätietoja antavat:

Kati Puukko, lehdistöpäällikkö, Scandic Suomi, puh: +358405637049

kati.puukko@scandichotels.com

Inger Mattsson, Manager Sustainable Business, Scandic,

inger.mattsson@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.fi presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.