Pohjoismainen yhteistyö teki Scandicista Ruotsin parhaan

Tanskalainen konsernijohtaja ja norjalainen myynti- ja markkinointijohtaja ovat auttaneet Scandicia tulemaan Ruotsin parhaaksi yritykseksi myynnin ja markkinoinnin alueella. Thomas Engelhart, Scandicin myynti- ja markkinointijohtaja, on Ruotsin paras inspiroimaan työntekijöitään ja saamaan heidät ylittämään itsensä. Hänen johdollaan hotelliketju on uudistanut myyntikulttuurinsa, luonut uutta energiaa brändilleen ja vienyt markkinaosuuksia kilpailijoilta. Siksi Thomas Engelhart ja Scandic saivat Vuoden Mercurius -palkinnon.

Vuoden Mercurius -palkinto on ikään kuin myyjien Oscar ja sen takana ovat ruotsalainen Dagens Industri -lehti ja Mercuri International -konsulttiyritys. Oscareista poiketen palkintoa ei myönnetä pelkästään omista yksilöllisistä saavutuksista. Tarkoitus on löytää johtaja, joka on onnistunut nostamaan koko organisaationsa uudelle tasolle ja kilpailijoiden edelle.

- Kun tulin Scandicin palvelukseen reilu vuosi sitten, tämä fantastinen yritys teki minuun suuren vaikutuksen. Alansa johtava yritys Pohjoismaissa, yksi Euroopan suurimmista hotellioperaattoreista ja maailman johtava yritys ympäristö- ja esteettömyysasioissa. Yritys oli kuitenkin hieman sisäänpäin kääntynyt ja myi tuotteita asiakaskeskeisten ratkaisujen sijaan. Brändi oli tunnettu, luotettava ja turvallinen, mutta valitettavasti myös hieman tylsä. Halusin todella tuoda muutoksen siihen asiaan - ja se onnistui, Thomas Engelhart sanoo.

Vuoden Mercurius -palkinto on aiemmin myönnetty joillekin myyntialan todellisille jättiläisille, kuten New Wave Groupin Torsten Jansson ja Hästens-sänkyfirman Jan Ryde. Nyt näiden ruotsalaisten seuraan on päässyt norjalainen, jolla on kokemusta Lontoosta, Singaporesta ja Malmöstä ja joka on aina pyrkinyt tekemään asioita uusin ja erilaisin tavoin. Tuomariston perusteluissa tuodaan esiin Thomaksen kyky luoda näkyviä tuloksia, varsinkin tällä palvelusektorin alueella, jolla on kova kilpailu.

Perustelu jatkuu: ”Luomalla päämäärätietoinen, suorituskeskeinen ja energinen organisaatio strategioiden pohjalta on päästy koviin tavoitteisiin. Thomas on henkilönä todella asiakaskeskeinen, tavoitesuuntautunut ja innokas kaikessa mihin ryhtyy. Hän huokuu todellista onnistumisen tahtoa.”

- Olen äärettömän onnellinen tästä palkinnosta. Pidän sitä todistuksena siitä, että suuriakin organisaatioita voi muuttaa varsin lyhyessä ajassa, jos vain työskennellään järjestelmällisesti. Tarvitaan selkeitä rakenteita ja tavoitteita, sekä myyntikulttuuri, jossa kannustetaan menestykseen näyttämällä koko ajan hyvää esimerkkiä, Thomas Engelhart sanoo.

Lisätietoja antavat:
Thomas Engelhart, myynti- ja markkinointijohtaja, Scandic, puh: +46 709 73 50 96
Helena Nilsson, tiedotusjohtaja, Scandic, puh: +46 709 73 51 45
Sähköposti: helena.nilsson@scandichotels.com