Scandic avaa uuden hotellin Oslossa

Scandic jatkaa kasvuaan uudella hotellilla Oslossa. Fornebu Hotell AS ja Scandic allekirjoittivat tänään sopimuksen, jonka myötä vahvistuu, että Scandic tulee hoitamaan uutta Fornebustranda-hotellia.

– Hotellista on upeat näköalat Oslon vuonolle ja myös tulevaisuudennäkymät ovat mahtavat, sillä se sijaitsee laajenevassa osassa Osloa. Scandic on kasvattanut Norjan hotellikantaansa useilla uusilla hotelleilla viime vuosina. Tämä uusi pitkäaikainen sopimus Scandic Fornebu -hotellista merkitsee sitä, että saamme kasvavaan tarjontaamme jälleen uuden hotellin, jolla on hyvät toimintaedellytykset ja strateginen sijainti, sanoo Frank Fiskers, Scandicin konsernijohtaja – ja toimitus. Fornebu Hotell AS:n omistajia ovat IT Fornebu Eiendom sekä Ustillingsplassen Eiendom, Norjan Hamarissa toimiva kiinteistöyritys. Arkkitehtitoimisto Narud Stokke Wiig on suunnitellut 17 000 m2 suuruisen hotellin, johon tulee 300 huonetta, ravintola, kylpylä sekä kokous- ja konferenssitiloja enintään 1000 hengelle. Hotelli sijaitsee Rolfsbuktan alueella, mikä tarjoaa näköalat Oslon vuonon yli. Oslon keskustaan on 10 minuutin matka ja liikenneyhteydet ovat erinomaiset. – Fornebu Hotell AS:n hallituksen puheenjohtajana olen iloinen ja ylpeä siitä, että olemme saaneet johtavan hotellioperaattorin Scandicin hoitamaan hotelliamme, josta tulee Fornebun alueen tärkein. Lisäksi IT Fornebun johtajana olen iloinen, että saamme nyt paikalleen viimeisen merenrantarakennuksen ja tämä osuus Fornebun liikealueesta valmistuu, sanoo Erik Løfsnes. Scandic Fornebun rakennustyöt aloitetaan kesällä 2010 ja hotelli avataan keväällä 2012. Lisätietoja antavat: Frank Fiskers, konsernijohtaja ja toimitus, Scandic, puh: +46 709 73 52 03 Geir Lundkvist, Norjan maajohtaja, Scandic, puh: + 47 92 887708 Erik Løfsnes, hallituksen puheenjohtaja, Fornebu Hotell AS, puh: +47 97 569597 Jessica Agert, lehdistöpäällikkö, Scandic, puh: +46 709 73 50 13 sähköposti: jessica.agert@scandichotels.com