Scandic luo Tukholmaan elämyksellisen hotellin

Vasagatanin lähikorttelit kuuluvat Tukholman voimakkaimmin laajentuviin ja jännittävimpiin alueisiin – sijainti on keskeinen ja käynnissä on monia projekteja. Alueelle tulee nyt uusi suuri hotelli – Scandic Stockholm. Hotellista tulee ketjun lippulaiva, jossa tulee olemaan yli 400 huonetta, kokoustilat, ravintola sekä suuri hotellibaari/lounge, joka on avoinna kaikille.

– Scandic Stockholm -hotellista tulee jännittävä kohtauspaikka Tukholmassa ja houkutteleva ”olohuone” niin matkailijoille kuin paikallisille asukkaille. Hotelli saa ainutlaatuisen identiteetin, katujen vilinä muuttaa sisään ja toimii innoituksena hotellin designille ja taiteelle. Samalla vieras huomaa olevansa itse keskellä tarinaa ja voi vaikkapa yhtäkkiä joutua uteliaiden paparazzien ympäröimäksi! Tällä hotellilla vahvistamme ennestäänkin vahvaa asemaamme Tukholmassa ja olen todella ylpeä siitä, että Scandic on nyt luomassa Tukholman inspiroivinta hotellia, kertoo Frank Fiskers, Scandicin konsernijohtaja. Uusi hotelli rakennetaan perinteikkäälle alueelle. Vasagatan sai nimensä Tukholman suuressa kadunnimiuudistuksessa vuonna 1885 ja rakennus on 130 vuotta vanha. Scandic Stockholm saa inspiroivan ympäristönsä myötä oman tarinan, designin ja identiteetin. – Scandic pystyy luomaan uutta myös kovina aikoina. Tästä on tulossa suuri hotelli yhdelle Tukholman voimakkaimmin laajentuvista alueista. Olen varma, että uusi vuokralaisemme pystyy kehittämään hotellitoimintaa niin, että se saavuttaa täyden potentiaalinsa, sanoo Markus Pfister, Diligentian kiinteistöjohtaja. Diligentia on solminut Scandicin kanssa 20-vuotisen vuokrasopimuksen. Scandic Stockholm rakennetaan Kungsgatanin ja Vasagatanin risteykseen ja hotelliin tulee hieman yli 400 huonetta, kuntohuone, kokoustiloja, ravintola ja baari. Rakennustyöt on jo aloitettu ja hotelli on tarkoitus avata syksyllä 2011. Scandicilla on Tukholmassa nyt, toiminnassa tai rakenteilla 19 hotellia, joissa on yhteensä n. 4500 huonetta. Siten Scandic on Tukholman merkittävin hotellioperaattori. Scandic Stockholm -hotellin ainutlaatuisesta tarinasta julkistetaan enemmän jännittäviä yksityiskohtia myöhemmin tänä vuonna. Lisätietoja antavat: Frank Fiskers, konsernijohtaja, Scandic, puh: +46 709 73 52 03 Markus Pfister, kiinteistöjohtaja, Diligentia; puh: +46 702 98 38 99, sähköposti: markus.pfister@diligentia.se Jessica Agert, lehdistöpäällikkö, Scandic, puh: +46 709 73 50 13 sähköposti: jessica.agert@scandichotels.com