Scandic panostaa toimintarajoitteisiin vieraisiin

YK:n kansainvälistä vammaisten päivää vietetään nyt torstaina 3. joulukuuta ja Scandic jatkaa sen merkeissä panostustaan toimintarajoitteisten vieraiden hyväksi. Tarjoamme mm. verkkosivuillamme uuden palvelun, jossa kaikki ketjun hotellit kertovat tarkasti mitä apuvälineitä ja mahdollisuuksia toimintarajoitteisille vieraille on tarjolla. Vuoden 2010 aikana tullaan lisäksi rakentamaan 150 uutta esteetöntä huonetta. – Panostamme asiaan pitkäjännitteisesti ja oma esteettömyyslähettiläämme, Magnus Berglund vastaa toimenpiteistä. Nykyään on jo itsestään selvää, että kaikissa hotelleissamme on kepinpidikkeet vastaanotossa ja herätyskelloja kuulovammaisille tai että kahvikuppeihin ulottuu myös pyörätuolista, sanoo Frank Fiskers, Scandicin konsernijohtaja.

Scandic on toiminut aktiivisesti esteettömyysasioiden hyväksi jo kuusi vuotta. Tämän syksyn uutuus on se, että Scandic on ensimmäisenä hotelliketjuna käynyt läpi kaikki hotellinsa nähdäkseen miten hyvin ne vastaavat vieraiden erityistarpeita. Kunkin hotellin omalta sivulta löytyy vastaukset 80 kysymykseen – mm. miten pitkä matka pysäköintialueelta on sisäänkäynnin luo tai miten leveitä hotellihuoneiden oviaukot ovat. Tiedot auttavat toimintarajoitteisia vieraita suunnittelemaan matkansa paremmin. – Emme tyydy pelkästään kertomaan yleisesti hotellien esteettömyydestä, vaan kerromme nyt avoimesti mitä mahdollisuuksia ja mitä esteitä kussakin hotellissa on, sanoo Magnus Berglund, Scandicin esteettömyyslähettiläs. Kannattava panostus Scandicin työtä esteettömyyden hyväksi kehitetään jatkuvasti ja sitä johtaa esteettömyyslähettiläs Magnus Berglund. Hän vastaa hotelliketjun laajuisesti mm. henkilökunnan koulutuksista ja uusien teknisten ratkaisujen löytämisestä vieraiden avuksi. Esteettömyystyön käynnistyttyä erityistarpeita omaavien vieraiden määrä on selvästi kasvanut Scandic-hotelleissa. – Euroopassa on 50 miljoonaa toimintarajoitteista, joilla kaikilla tulisi olla samat mahdollisuudet matkustaa ja yöpyä hotelleissa kuin muillakin. He ovat myös taloudellisesti merkittävä ryhmä ja Scandicin panostus esteettömyyteen onkin kannattava investointi, sanoo Frank Fiskers. Scandic laajenee ja vuoden 2010 aikana tullaan rakentamaan 150 uutta esteetöntä huonetta. Samalla hotelliketju kehittää edelleen palveluja ja tuotteita, jotka helpottavat toimintarajoitteisten vieraiden elämää. Muun muassa ketjun ainutlaatuisesta 93-kohtaisesta esteettömyysstandardista on ensi vuonna luvassa uudistettu ja laajennettu versio. Lisätietoja antavat: Magnus Berglund, esteettömyyslähettiläs, Scandic, puh. +46709 73 5077 Jessica Agert, lehdistöpäällikkö, Scandic, puh. +46 709 73 5013 Sähköposti: jessica.agert@scandichotels.com