Scandicin kasvu jatkuu - uusi hotelli Tampereelle

Scandic ja VR:n Eläkesäätiö ovat allekirjoittaneet sopimuksen uuden hotellin rakentamisesta Tampereen keskustaan, rautatieaseman yhteyteen. Rakennustöiden on tarkoitus käynnistyä syksyllä ja uusi Scandic Tampere Station avaa ovensa keväällä 2012.

Uusi kahdeksan kerrosta käsittävä hotelli sijaitsee liikenteellisesti ihanteellisella paikalla Tampereen rautatieaseman vieressä, Itsenäisyydenkadun ja Murtokadun kulmassa. Hotelliin tulee yhteensä 207 huonetta, mukaan lukien 12 Scandicin estettömyysstandardien mukaista sekä viisi saunallista huonetta. Katutasossa ovat ravintolatilat, aulabaari sekä kolme kokoustilaa. Hotellissa on myös oma 51 autopaikan parkkihalli. ”Scandic kasvaa nopeasti Suomessa – olemme tänä vuonna lisänneet ketjuumme jo viisi uutta hotellia. Suomi on meille tärkeä markkina-alue ja on jännittävää seurata Scandicin kehitystä markkinoilla”, toteaa Scandicin toimitus- ja konsernijohtaja Frank Fiskers. Uudishankkeen rakentamisesta vastaa Lemminkäinen Oy. Hotellin bruttoala noin 12500 neliömetriä. Tavoitteena on käynnistää työt elokuussa 2010 ja arvioitu rakennusaika on noin 18 kuukautta. ”Tampereen seutu on Suomen toiseksi suurin ja kasvava hotellimarkkina. Saamme nyt keskustan huippupaikalle kolmannen hotellimme ja kasvatamme samalla Tampereen kokonaishuonemäärää lähes 700 huoneeseen, mikä vastaa lähes kolmannesta koko kaupungin tarjonnasta”, sanoo Scandic Suomen toimitusjohtaja Aarne Hallama. ”Uudesta Scandic Tampere Station -hotellista tulee moderni ja piristävä lisäys ketjuumme ja Tampereen hotellitarjontaan.” Lisätietoja: Frank Fiskers, toimitus- ja konsernijohtaja, Scandic, puh. +46 709 735 203 Aarne Hallama, toimitusjohtaja Scandic Suomi, puh. +358 50 64 588