Scandicin kestävän kehityksen rahasto jakaa 120 000 euroa

Scandic Sustainability Fund -rahaston tuomaristo on valinnut seitsemän avustuksen saajaa, jotka jakavat 120 000 euron summan. Rahaston tarkoituksena on tukea hankkeita, jotka vaikuttavat aktiivisesti kestävän kehityksen hyväksi. Rahasto voi myöntää varoja sekä yksityishenkilöille että yhteisöille, niin suurille kuin pienillekin aloitteille.

– Olemme saaneet lähes 100 mielenkiintoista hakemusta ja olemme iloisia siitä, että Pohjoismaissa toteutetaan monia tärkeitä kestävän kehityksen projekteja, sanoo Inger Mattsson, Scandicin kestävän kehityksen vastaava.

Seuraavat seitsemän projektia jakavat 120 000 euron summan:

• Quick Response, riippumaton toimitus, joka tuo esiin syrjintää medioissa, herättää keskustelua ja järjestää koulutusta;
  • Miljöresurs Linné, kestävän kehityksen huomioiva ruoanlaittokilpailu kaikille Ruotsin ravintolaoppilaitoksille;
  • Copenhagen Business School, kouluttaa 18 000 opiskelijaa kestävän kehityksen lähettiläiksi keskittyen liikemahdollisuuksiin;
  • Camp Sparreviken, NMKY-NNKY, päiväleiri luonnossa siirtolaistaustaisille lapsille;
  • KFUM Umeå (Uumajan NMKY), virkistäytymistä, kesätöitä ja koulua ilman huoltajaa tulleille pakolaislapsille;
  • Consumentor/Shopgun, kuluttajatiedotusta internetin ja matkapuhelinten kautta tuotteiden vaikutuksista ympäristöön, yhteiskuntaan ja terveyteen;
  • Rättviseförmedlingen, apua yrityksille ja järjestöille aliedustettujen ryhmien löytämisessä rekrytoitavaksi, luennoitsijoiksi, jne.

Scandic Sustainability Fund perustettiin tukemaan hankkeita ja projekteja, jotka vaikuttavat aktiivisesti yhteiskunnan kestävään kehitykseen. Hankkeiden koolla ei ole väliä, kunhan tarkoituksena on edistää kestävää kehitystä ja vaikuttaa asioihin.

Scandic Sustainability Fund -rahaston varat saadaan Scandicin oman veden myynnistä (suodatettua, hiilihapotettua vettä, joka on pullotettu olympiauimari Therese Alshammarin suunnittelemiin pulloihin) sekä musiikkiyhteistyöstä ruotsalaisen artistin Martin Stenmarckin kanssa.

Avustuksen saajat valinneeseen tuomaristoon kuuluu Scandicin edustajia ja tunnettuja kestävän kehityksen asiantuntijoita: Karl-Henrik Robèrt, Natural Stepin perustaja ja kestävän kehityksen vieraileva professori Blekingen teknisessä korkeakoulussa, Elisabeth Dahlin, Ruotsin Pelastakaa Lapset -järjestön pääsihteeri, Jan-Peter Bergkvist,  kestävän kehityksen neuvonantaja, Sleepwell, Martin Stenmarck, artisti, Jens Mathiesen, Vice President Scandic Danmark ja Roger Olofsson, SVP Human Resources and Sustainable Business, Scandic.

@font-face { font-family: "Verdana"; }@font-face { font-family: "Cambria Math"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 3pt; font-size: 10pt; font-family: Verdana; }.MsoChpDefault { font-size: 10pt; }div.WordSection1 { page: WordSection1; }

Lisätietoja antavat:

Inger Mattsson, Manager Sustainable Business, Scandic +46 8 517 350 19, inger.mattsson@scandichotels.com

Roger Olofsson, SVP HR and Sustainable Business, +46 8 517 351 15, roger.olofsson@scandichotels.com

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are

trendier - but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more

conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.se

presenting more than 150 hotels in 10 countries and many exciting offers.