Scandicin uuden vuoden lupaus – hyvää vettä ja kestäviä arvoja

Kun Scandic ymmärsi miten suuret ympäristövaikutukset pulloveden kuljetuksilla on, hotelliketju alkoi suunnitella omaa tyylikästä design-vesipulloa kierrätetystä lasista. Usean kuukauden odotuksen jälkeen pullon on nyt todellisuutta.

Scandic ei enää myy valmiiksi pullotettua vettä baareissaan ja ravintoloissaan. Sen sijaan tarjolla on jäähdytettyä ja suodatettua vettä kauniissa kierrätyslasisessa pullossa, jonka designista vastaa ruotsalainen uimari Therese Alshammar, joka mm. löi 50 metrin perhosuinnin maailmanennätyksen vuonna 2008.

– Hotelleihimme kuljetettiin ennen 3,6 miljoonaa vesipulloa vuodessa, mikä merkitsi 160 tonnin hiilidioksidipäästöjä. Tuntuu todella hienolta, että pääsemme siitä ja voimme panostaa moderniin vaihtoehtoon, joka on paljon ympäristömyönteisempi, sanoo Helena Nilsson, Scandicin tiedotusjohtaja, joka vastaa myös kestävän kehityksen asioista.

Sen lisäksi, että vesi maistuu hyvältä, jokaisesta myydystä pullosta menee 10 senttiä Scandic Sustainability Fund -rahastoon. Rahasto tulee palkitsemaan yksilöitä ja yhteisöjä, jotka vaikuttavat aktiivisesti kestävän kehityksen ja paremman maailman hyväksi.

– Vierailta saamamme palaute on ollut aivan mahtavaa. Pullo herättää huomiota ja kun vieraat saavat tietää ympäristövaikutusten pienenemisestä, yksinkertainen ja arkinen päätös veden valinnan suhteen tuntuu todella myönteiseltä, sanoo Thomas Fankl, Scandicin F&B-päällikkö.

Vettä on nyt kaikissa Scandicin hotelleissa ja kyseessä on siis uusin esimerkki yrityksen pitkän tähtäimen ympäristötoimista. Scandicin uuden vuoden lupaus on jatkaa järkevien palvelujen ja ratkaisujen kehittämistä kestävän maailman hyväksi.

Lisätietoja antavat:
Thomas Fankl, Food & Beverage Director, Scandic, puh: +46 709 735 110