Scandicin uusi hotelli Hampurissa säästää vuodessa jopa 1 000 tonnia CO2-päästöjä

Syyskuun 1. päivä avattu Scandic Hamburg Emporio sai ympäristösertifikaatin kestävän kehityksen mukaiselle rakennukselleen jo ennen hotellin avaamista. Lippulaivahotelli, jossa on 325 tilavaa, ympäristöystävällistä huonetta ja upeat näköalat tarjoava konferenssikeskus, vahvistaa Scandicin pohjoismaista ja pohjois-eurooppalaista kasvua.

Pohjoismaiden suurin hotelliketju tukee Hampurin ympäristötavoitteita avaamalla kaupungin sydämeen hotellin, jossa vieraat voivat nauttia ainutlaatuisista kestävän kehityksen ja esteettömyyden huomioon ottavista design-ratkaisuista.

Scandic Hamburg Emporio on noussut ensimmäiselle sijalle VDR:n (Verband Deutsches Reisemanagement) 50 Certified Green Hotels ‑listauksessa, joka arvioi mm. energian- ja vedenkulutusta, ravintolapalveluja sekä sosiaalisen vastuun kantoa. Hotelli tekee yhteistyötä Greenpeace Energyn kanssa ja käyttää vain uusiutuvaa sähköä, joten sen vuosittaiset hiilidioksidipäästöt ovat jopa 1 000 tonnia pienemmät kuin perinteisiä energialähteitä käytettäessä.

Hotelli saa pian myös EU:n ympäristömerkin. Kestävän kehityksen tukemisen lisäksi Scandic Hamburg Emporio tarjoaa asiakkailleen tilavat, vähintään 24 m2 kokoiset huoneet, joiden kattokorkeus on jopa 6,8 metriä.

– Myös sijainti on vertaansa vailla. Hampurin messu- ja kongressikeskus on kävelyetäisyydellä, liikenneyhteydet ovat optimaaliset ja Gänsemarktin metroasema on aivan hotellin sisäänkäyntiä vastapäätä. Scandic Hamburg Emporio on täydellinen hotelli shoppailun, kokouksiin sekä myös niille, jotka haluavat nauttia rauhallisesta hotellikokemuksesta, sanoo Saksan Country Vice President Michel Schutzbach .

Designia kaikille

Scandicin kattava esteettömyysstandardi on ohjannut hotellin suunnittelutyötä alusta alkaen. Scandicin periaate – designia kaikille – on ollut tärkeässä asemassa. Esteettömyysratkaisut on integroitu tyylikkäästi pohjoismaiseen sisustukseen ja ne tekevät hotellivierailusta miellyttävän mahdollisista toimintarajoitteista riippumatta.

Muotoilija Jesper Walderstenin suunnittelema vesiteema tuo hotellin sisustukseen rauhoittavan merellisen tunnelman ja Scandicin pohjoismaiset juuret näkyvät teeman mukaisesti nimetyn H2O-ravintolan vuodenaikojen mukaan vaihtuvassa ruokalistassa. Scandic on viime vuosina tehnyt yhteistyötä huippukokki Jamie Oliverin kanssa, joka suunnitteli kokousvieraille energiset ja innovatiiviset tarjoilut. Ne ovat tarjolla myös seitsemännen kerroksen kokousosastolla, josta on vaikuttavat näkymät Hampurin kattojen yli.

Lisätietoja:

Michel Schutzbach, Country Vice President, Saksa, +49 307 007 790
Margareta Thorgren, Vice President Group Communication, +46 8 517 35254

Scandicin 6 600 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on 160 hotellia yhdeksässä maassa ja yhteensä 29 910 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 842 miljoonaa euroa. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat.