Värjäysvinkkejä ja ensiapua kesän vaurioittamille hiuksille

Mikään ei ole parempaa kuin pitkä kesä, aurinko, merivesi ja uima-allas. Hiekkaranta, UV-säteet ja kloorivesi kuitenkin kuluttavat hiuksia, minkä vuoksi ne tuntuvat loman jälkeen usein kuluneilta ja rutikuivilta. Tummien hiusten väri haalistuu, ja vaaleat hiukset voivat saada ikävän kellahtavia vivahteita. Onneksi maailman johtavalla hiusväriasiantuntijalla Schwarzkopfilla on hyviä neuvoja tilanteeseen.

Hiukset ovat usein pitkän kesän jälkeen kiillottomat, kuluneet ja latvoista haaroittuneet, jos ne ovat altistuneet kloorille, UV-säteille ja merivedelle. Onneksi kiiltävät ja terveet hiukset voi saada nopeasti takaisin. Leikkaus tekee luonnollisesti ihmeitä. Lisäksi piristävä kotivärjäys voi saada hiukset sädehtimään melko lyhyessä ajassa.

Tee näin:

Raikasta hiuksia hiusvärillä

Hiusväri antaa hiuksille kiiltoa. Valitse väri, joka sisältää hoitavia öljyjä, sillä ne piristävät kesän kuluttamia ja kiillottomia hiuksia.

Valitse hieman tavallista vaaleampi värisävy

Hiukset ovat pitkän kesän jälkeen usein kuivat ja hauraat, minkä vuoksi ne reagoivat hiusväriin tavallista herkemmin. Valitse siksi hieman toivottua lopputulosta vaaleampi sävy. Hiukset ottavat värin paremmin vastaan, kun ne ovat altistuneet kesällä kloorille, merivedelle ja auringolle. Siksi hiuksista tulee yleensä hieman pakkauksen väriä tummemmat.

Neljä tehokasta hiustenhoitovinkkiä kesäkauden jälkeen

1. Vältä usein toistuvaa hiustenpesua, joka kuivattaa hiuksia ja hiuspohjaa. Pese hiukset esimerkiksi joka toinen päivä. Käytä kuivashampoota päivinä, jolloin jätät hiustenpesun väliin, jos hiukset tuntuvat mielestäsi likaisilta. Kuivashampoo virkistää ja muotoilee samalla kertaa.
  2. Älä pese hiuksia liian kuumalla vedellä. Mitä kylmempi vesi, sitä kiiltävämmät hiukset. Tämä johtuu siitä, että kylmä vesi sulkee hiukset.
  3. Käytä tehohoitoa kaksi kertaa viikossa. Tehohoito tekee hiuksista pehmeät ja kiiltävät ja hoitaa niitä syvältä – vielä hoitoainettakin paremmin.
  4. Kosteutta, kosteutta ja vielä kerran kosteutta! Esimerkiksi keratiini ja öljyt ravitsevat ja pehmentävät, ja pantenoli kosteuttaa ja hoitaa hiuksia. Ne antavat kiiltoa ja suojaavat hiuksia.

Kaksi oivallista hiusvärituotetta kylpyhuoneen hyllylle:

Nectra

Schwarzkopfin ensimmäinen nektaria ja kasviperäisiä öljyjä sisältävä ravitseva hiusväri, joka antaa kesäkutreille upean intensiivisen värin ja hehkuvaa kiiltoa. Nectra Colorin öljymäinen koostumus silottaa jokaisen yksittäisen hiuksen, jolloin lopputuloksena on tasaisen kaunis hiusväri. Tulos on aivan kuin kampaajalla, mutta kotioloissa tehty. Ainutlaatuisten ainesosien ansiosta Nectra Color on markkinoiden ensimmäinen hyväntuoksuinen hiusväri, joka ei myöskään sisällä lainkaan ammoniakkia.

Nectra Color -hiusväristä on saatavana 12 intensiivistä sävyä, kuluttajahinta noin 11 euroa.

Natural & Easy

Intensiiviset ja luonnolliset värit täynnä kiiltäviä sävyjä – eikä jälkeäkään harmaista hiuksista! Natural & Easy -tuotesarjan ainutlaatuinen Color Mix -teknologia, jossa on yhdistelmä harmonisia värisävyjä, antaa ilmeikkään ja luonnollisen lopputuloksen. Natural & Easy ‑väreissä on hoitavaa Nutritive Oil -seerumia, joka antaa hiuksille 30 % enemmän kiiltoa. Väriaine sisältää ravitsevia aineita ja pakkauksen hoitoaine hoitaa kesän kuluttamat hiukset perusteellisesti.

Natural & Easy -hiusväristä on saatavana 18 sävyä, kuluttajahinta noin 8,90 euroa.

Minna Ekoluoma, Brand Manager, Henkel Beauty Care

Henkel toimii ympäri maailman johtavien tavaramerkkien ja teknologioiden parissa kolmella toimialalla:  Beauty Care, pyykinpesu ja kodinsiivous sekä liima, tiiviste ja pintakäsittely. Yritys perustettiin vuonna 1876, ja sillä on nykyisin markkinajohtajan asema kuluttaja-asioissa sekä teollisuudessa tunnettujen tavaramerkkien, kuten Schwarzkopf, Barnängen Loctite ja Pattex, parissa.  Henkelillä on noin 47 000 työntekijää, ja se raportoi vuonna 2013 16 400 miljoonan euron liikevaihdosta ja 2 500 miljoonan euron voitosta. Henkel on listattu Saksan pörssiin DAX:iin.  Henkel Nordenilla on noin 430 työntekijää liikevaihdon oltua 213 miljoonaa euroa vuonna 2013.